INFORMATIE VOOR ALLE JEUGDLEDEN

4 augustus 2023 13:00

Vanaf het seizoen 2022-2023 is er de algehele samenwerking op jeugdvoetbalgebied tussen Lewedorpse Boys, SV Nieuwdorp en Patrijzen, onder de naam: SJO Lebo/SVN/PATRIJZEN. SJO staat voor samenwerkende jeugd organisatie.
Ook het meisjesvoetbal kent een grote vooruitgang. De samenwerking met Arendskerke verloopt prima, ook dit seizoen 2023-2024 zijn er 4 MO meidenteams, onder de naam ST SJO … / Arendskerke. Ook nieuw dit seizoen is een SJO MO11 team.

Link naar het INFORMATIEBLAD VOOR ALLE JEUGDLEDEN

Voor de besturen, de jeugdcommissie en leiders/trainers is het is een grote opgave om de juiste condities te scheppen. Een goede organisatie en duidelijke afspraken zijn daarbij een voorwaarde.

Er is een jeugdcommissie, en in overleg met de besturen van betrokken verenigingen wordt er alles aan gedaan om alles in goede banen te leiden. Echter, dit kan niet zonder de positieve inbreng van spelers, speelsters, ouder(s), trainers en leiders.

Uitgangspunten:
  • De basisschooljeugd proberen we zoveel als mogelijk te laten trainen en wedstrijden te laten spelen op eigen locatie, indien aantallen (o.a. team-aantallen) dit toelaten.
  • Indeling teams vindt primair plaats op leeftijd. Er is geen selectiebeleid.
Over de locaties zal een eerlijke verdeling worden gemaakt m.b.t. wedstrijden en trainingen. Echter, er zijn andere omstandigheden waarmee we ook rekening moeten houden. Denk hierbij aan trainers die na de jeugdtraining willen aansluiten bij de senioren. Ook de veldbezettingen noodzaken soms tot het maken van andere keuzes.

Dan het vervoer naar en van de training: we doen een dringend beroep aan alle ouders/verzorgers voor hun volledige medewerking. Spreek onderling af wie, hoe laat en op welke dag men de spelers brengt of haalt. Met 4 personen betekent dit: 1x per week brengen of halen.
In dit boekje treft u alle informatie aan over het jeugdvoetbal.

We laten als organisatie zien wat en wie we willen zijn en op welke wijze we dat denken te realiseren. Een toelichting op onze jeugdorganisatie en regels die we van belang vinden en die nodig zijn om onze jeugdafdeling een vooraanstaande plaats te laten innemen binnen onze verenigingen en maatschappij. Bijna alles is terug te vinden in dit informatieboekje. We zijn ons ervan bewust dat een gezonde en positieve vereniging niet ontstaat door regels en papier, maar ook steunt op de inzet en ondersteuning van leden, sponsoren, vrijwilligers, supporters en ouders.

Ondanks dat we relatief kleine verenigingen zijn lukt het ons elk jaar om met ieders inzet alle zaken te kunnen regelen, we kijken met veel vertrouwen naar de toekomst en rekenen op ieders medewerking.

Uw vragen en opmerkingen zijn dan ook meer dan welkom en helpen ons zaken te verbeteren.