Nieuwdorp 1 - Dauwendaele 1

4 april 2023 10:30

De echte helden waren de toeschouwers bij de wedstrijd Nieuwdorp-Dauwendaele. Zij stonden langs de lijn in regen, wind en kou te kijken naar een wedstrijd die, vanwege de natte toestand van het eerste veld, op het tweede veld moest worden gespeeld.
Beide elftallen probeerden er toch nog een wedstrijd van te maken, wat af en toe ook lukte.

Nieuwdorp, dat het hele seizoen al kampt met geblesseerde spelers, gaf behoorlijk tegenstand aan de nummer twee van deze competitie.

Door een vroeg doelpunt van Marc te Kiefte kwam Dauwendaele al snel op 0-1. Nieuwdorp deed zijn best om nog voor de rust op gelijke hoogte te komen, maar de doelman van Dauwendaele kreeg het voor de rust niet echt moeilijk. (Rust 0-1)

De tweede helft was nog geen vier minuten oud of “good old” Teun Rentmeester maakte gelijk. (1-1)

Het eerste kwartier van de tweede helft was de thuisploeg op dreef, maar Zias Kosters dacht daar anders over en zette Dauwendaele op voorsprong. (2-1)

Hierna ging het snel in het nadeel van Nieuwdorp. Levi Mombarg scoorde de 1-3, en Tim Holleman bepaalde de eindstand op 1-4.

De eerstvolgende wedstrijd is op zaterdag 15 april, dan staat de wedstrijd ’s Arendskerke-Nieuwdorp op het programma. Maar eerst volgend weekend eieren zoeken.

Wij wensen iedereen een vrolijk en warm Paasweekend.

Verslag en foto's René en Liesbeth van der Vliet