Beach voetbal in Middelburg

12 februari 2023 17:00

Zeelandia Middelburg 1- Nieuwdorp 1 2-0

Voetballen in de Sahara ?? Altijd lastig..
Gemeente strooit tonnen zand op veld.
Door blessures en wintersport gehavend Nieuwdorp maakt het Zeelandia Middelburg erg moeilijk.
Het fenijn zit in de staart; pas in de 83 minuut maakt Denns Kovasovic 1-0 voor de Middelburgers. In slotminuut gooit Celono Davidse de wedstrijd op slot 2-0
Zeelandia Middelburg komt goed weg; Nieuwdorp laat een aantal mooie kansen liggen. Nieuwdorp had best een puntje verdiend.
Ruslan Igorovic uit Oekraine maakt debuut in Nieuwdorp 1.
Na vier en een half jaar weer een basis plaats voor Jean Paul van As; ook Job Hillebrand en Ferhan Topal in de basis.
Verdienstelijk resultaat geeft Nieuwdorp hoop voor de toekomst.
Scheidsrechter Harry “Nijhuis” Koster laat aan beide zijden veel toe.

Het is lastig om een geschikte “kop”voor mijn verslag te kiezen.

Voorafgaand aan de wedstrijd moest er door interim trainer Ronald de Jonge en zijn assistent Jaap de Vos flink gepuzzeld worden. Door blessures ( Janick, Julian, Jeffrey, Roderiek) en wintersport ontbraken een tiental spelers.

De staf had dan ook de volgende opstelling bedacht.

Doel: Ruud la Grand,

Achter: Pieter de Vos, Teun Rentmeester, Arjan Fransse en Job Hillebrand

Midden: Dani Dubelaar, Jerzi Traas, Jean Paul van As en Yordin de Hamer

Voor: Ferhan Topal en Nino de Jonge

Wisselspelers: Pascal Gakeer, Haluk Tamambay, Jan Kees Duijnkerke en Ruslan Igorovic.

Al vanaf het begin bleek dat een goede keus te zijn geweest.
Jean Paul ( laatste basisplaats oktober 2018) en Jerzi fungeerden als een stevig blok voor de verdeding en wonnen haast alle duels.

Nieuwdorp liet Zeelandia Middelburg aan de bal; verdedigde stug en probeerde in bal bezit snel om te schakelen. Vooral Ferhan ( (1980) bleek erg bal vast te zijn en gaf de Middelburg verdediging handen vol werk.

Dat resulteerde in de 3e minuut al een kans op toen Dani rechts voor het doel van 16 meter vrij aan mocht leggen. Helaas bleek de keeper niet bereid te zijn om mee te werken aan dit buitenkansje. In de 18e minuut was het werderom bijna raak. Een steekbal van Nino op Yordin was precies op maat. Ook nu weer via de keeper corner. In de 40e minuut was Teun bijna succesvol toen hij een goed genomen vrije trap van Jerzi net over kopte.

Zeelandia Middelburg kon daar weinig tegenover stellen. Ze hadden veel moeite met het zanderige veld en de weinige kansjes die er waren gingen over, naast of waren een prooi voor onze verdedigers of keeper.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Middlburg de betere ploeg; meer aan de bal maar wederom was het rond de 70e minuut Nieuwdorp dat via Nino de grootste kans kreeg. Langzamerhand gingen we denken aan een puntje toen het noodlot toesloeg. In de 83e minuut scoorde Dennis Kovasovic de 1-0. Toen Nieuwdorp in de laatste minuten alles of niets ging spelen werd het in de slotminuut nog 2-0.

Al met al een onverwachte prestatie van Nieuwdorp. Dat geeft de burger moed als op 4 maart Bevelanders op bezoek komt.

PdV