Nieuwdorp 1 – Lewedorpse Boys 1 0-3

11 december 2022 13:00

Jeanneke Schutte

Voor de 2e keer achter elkaar verloor onze “manschaft”een zes punten wedstrijd. Vorige week Zaamslag, nu buurman Lewedorpse Boys. Kansen waren en net als vorige week genoeg, maar als die er niet in gaan houdt het op.
Zonder de geblesseerden Roderiek en Julian en mét Arne in de basis werd er afgetrapt. Voor Arne duurde de wedstrijd zeer kort; na 3 minuten moest hij met een knie blessure uitvallen. Jeffrey kwam voor hem in de plaats.

Vooral in de 1e helft niet om over naar huis te schrijven. Veel balverlies,  persoonlijke duels werden dikwijls verloren. Dat gold overigens voor beide partijen. Na wat kleine kansjes over en weer was het in de 23e minuut Jasper Verdonk die een dekkingsfout in ons rechter verdedigingsblok vakkundig afstrafte en de 0-1 op het scorebord bracht.
Daarna kwam Nieuwdorp op stoom. Dat leverde diverse grote en kleinere kansen op voor Stefan en Yordin, maar één op één met de keeper  leverde geen gelijkmaker op.
Na de rust een zelfde beeld. Nieuwdorp was lange tijd de betere ploeg maar ook  nu leverde een  2x één op één met de keeper geen doelpunt op.
Ongeveer een kwartier voor het einde claimden we nog een penalty toen in een melée van spelers een knal van Stefan tegen de uitgestoken arm van een Lebo verdediger kwam . Omdat de VAR in Qatar moest zijn kon dat niet gecheckt worden.  In de slotfase ( 88e minuut) gooide Lebo via Rick Imanse de wedstrijd in het lot. In blessure tijd werd het zelfs nog 0-3 via Julian Zuiddijk.  Geflatteerd maar achteraf toch wel terecht.
De wedstrijdbal was geschonken door De Goede Verwachting: HARTELIJK DANK. Pupil van de week was Jamih Schutte.
Vanaf volgende week is de winterstop; op 14 januari 2023 is de eerste oefenwedstrijd ( Goes); de week daarop komt Noormannen naar Nieuwdorp.
PdV