Dauwendaele 1 – Nieuwdorp 3-1 Moeizame zege voor Dauwendaele

13 november 2022 9:45

De eerste 15 á 20 minuten waren de Middelburgers beter. Nieuwdorp werd diep op eigen heft terug gedrongen. Gelukkig was het “blok” met Pieter de Vos, Teun Rentmeester, Arjan Fransse en keeper Ruud la Grand goed op dreef. Echte doelkansen bleven uit en het bleef 0-0. De beste kans was nog voor Nieuwdorp.

Na een uitstekende aanval via Yordin de Hamer en Rody  Wolse leek Janick van As Nieuwdorp op 0-1 te brengen maar helaas ging de bal net aan de voor ons verkeerde kant van de paal.

Dauwendaele was hierdoor duidelijk even van slag en de rest van de 1e helft ging het spel redelijk gelijk op. Juist toen we dachten met 0-0 te gaan rusten werd het 1-0 door Zias Kosters.

Na de thee ( met Stefan van de Klooster voor Yordin) eenzelfde spelbeeld. Dauwendaele iets beter en meer aan de bal; maar Nieuwdorp verdedigde stug en had in Ruud la Grand een betrouwbare sluitpost. Hij redde diverse keren fraai.

In de 68e minuut werd het 2-0 door Tim Hollemans en leek de wedstrijd beslist; maar Jerzi Traas dacht daar anders over en in de 75e minuut bracht hij de stand na een goede actie weer terug op 2-1.

De laatste minuten waren spectaculair. Met nog enkele minuten te gaan peerde Ruud de bal hoog en hard naar voren; de Middelburgse verdediging verkeek zich en Stefan kwam alleen voor de keeper. Helaas ging zijn lob van 35 meter net naast het lege doel.

Ook Teun kwam met een kopbal nog dichtbij een treffer maar het bleef 2-1

In blessure tijd gooide Dauwendaele de wedstrijd op slot toen Mart de Kroo 3-1 scoorde.

Peter de Vos.