Bevelanders 1 - Nieuwdorp 1

9 oktober 2022 20:15

Een verdiende zege voor Nieuwdorp 1
Een (flink)aantal toeschouwers was te laat op het sportpark van Bevelanders. Zij hadden een oponthoud van ruim een half uur door werkzaamheden aan de A256 om tijdig het sportpark te bereiken. Doordat ook de scheidsrechter in die file stond, begon de wedstrijd een kwartiertje later.

Ons 1e elftal kende zeker geen stroef begin, want al in de 2e minuut scoorde Nino de Jonge de openingstreffer. En 10 minuten later scoorde Yordin de Hamer met een prachtig afstandsschot de 0 - 2.

Bevelanders probeerde wat terug te doen, maar keeper Ruud la Grand greep steeds goed in.
Toch kwam Bevelanders op 1 - 2 door slecht ingrijpen in de verdediging, waardoor de aanvaller vrij kon inschieten.
Daarna ging het spel wat meer op en neer. in de 44e minuut werd het 1 - 3 uit een vrije trap van Rody Wolse, waarbij de verdediging van Bevelanders de bal voor elkaar liet lopen.

Na rust kwam er geen antwoord van  Bevelanders. Vrij gemakkelijk werd de wedstrijd uitgespeeld dankzij een goede organisatie in onze verdediging. Het werd in de 74e minuut 1 - 4 door een mooie treffer van Rody. Nino had ook nog de 1 -5 op zijn schoen, maar treuzelde te lang.
Al met al een verdiende overwinning.

Met dank aan Gijs vd Does voor het verslag en Marius Priester voor de foto.