Nieuwdorp 1 -Zeelandia Middelburg 1

3 oktober 2022 20:00

Zeelandia Middelburg was op alle fronten te sterk voor Nieuwdorp. De Middelburgers hadden in Dennis Kovacevic een speler waar de verdedigers van Nieuwdorp hun handen aan vol hadden.

Verslag en Foto's: Rene van der Vliet

Toen de pupil van de week de bal pakte van de spliksplinter nieuwe voetbalzuil, hadden de toeschouwers en spelers nooit kunen denken dat Nieuwdorp met 0-5 zou verliezen.

Onder leiding van de goed leidende scheidsrechter Deurlo kregen de toeschouwers een eenzijdige wedstrijd voorgeschoteld. Zeelandia Middelburg kwam voor de rust al op een 0-2 voorsprong door doelpunten van Stijn But en Casper de Cock. Nieuwdorp probeerde nog de schade beperkt te houden, maar na de rust was er geen houden meer aan.

De eerder genoemde Dennis Kovacevis had er zin in en scoorde in de tweede helft een zuivere hatrick.

Nino de Jonge was bij de stand van 0-4 nog dicht bij een eretreffer, maar zijn schot kwam tegen de paal.

Dit was niet de wedstrijd waar een tegenstribbelend Nieuwdorp een vuist kon maken, maar er zijn nog genoeg wedstrijden om punten te pakken.

Tot slot nog een anekdote die de teamleider van Zeelandi Middelburg in de bestuurskamer vertelde. Vorig seizoen was het zo gezellig in de bestuurskamer van Nieuwdorp, dat toen hij naar zijn spelers wou gaan om gezamelijk weer te vertrekken, deze al weg bleken te zijn. Ja naar Middelburg lopen was misschien een optie, maar na een telefoontje werd hij opgepikt.

Vandaag was hij wel op tijd om met zijn team terug te rijden naar Middelburg met drie punten in de (sport)tas.

Het was ook de week van de scheidsrechter. Zoals bekend is Nieuwdorp een vereniging die altijd alert is op dit soort gelegenheden. Scheidsrechter Deurlo kreeg van de voorzitter een bos bloemen en een kort dankwoord.