Luctor Heinkenszand 1 – Nieuwdorp 1 2-0

25 september 2022 18:45

Voorafgaand aan het duel werd een minuut stilte gehouden wegens het overlijden van Karin Utermark, de vrouw van Luctor Heinkenszand voorzitter Marco Utermark.
Nieuwdorp, dat vorig jaar nog met 10-verloor in Heinkenszand, hield de schade nu beperkt. ,,Ik ben content met het vertoonde spel. Wij stonden vandaag goed en hebben het gewoon erg goed gedaan. Ik heb mijn spelers een compliment gemaakt’’, aldus Nieuwdorp-trainer Jacques Blijlevens.

Vooraf aan deze wedstrijd waren we met zijn  allen benieuwd hoe de wedstrijd zou verlopen.   Zou het weer een afstraffing worden net als vorig jaar ??

Het antwoord op de laatste vraag is simpel en duidelijk: IN GEEN GEVAL..

Nieuwdorp bleek langere periodes in deze wedstrijd minimaal gelijkwaardig aan kampioenskandidaat Hkz. De doelkansen waren zeer schaars. Er werd door een zeer gedisciplineerd Nieuwdorp gevochten voor elke meter gras; groen groen liep in de beginfase achter zwart zwart aan en niet andersom.

Onder aanvoering van Janick van As ( die een beer van een wedstrijd speelde) en met directe  hulp van Yordin de Hamer, Rody Wolse en Pieter de Vos werd Hkz terug gedrongen.

De verdediging met Roderiek Gaakeer, Arjan FRansse, Teun Rentmeester en Jerzi Traas was de baas op eigen helft.

Het doelpunt van Tom Govers in de 8e minuut kwam dan ook als een verrassing. Keeper Hassow bij een hoge voorzet de bal glippen en Tom Govers was er als kippen bij om dat buitenkansje te verzilveren.

Dat gaf de Heinkenszandse burger moed en lange tijd was het een gelijk opgaande wedstrijd waarin beide verdedigingen de aanvallers de baas waren.

Na een goed uur wisselde trainer Siereveld;  Kevin van Iersel kwam in het beld. Op dat moment vertoonde Arjan Fransse wat kramp verschijnselen en werd vervangen door Jeffrey de Vos die dat in de resterende 30 minuten goed deed.

Met nog een minuut of tien te gaan was het nog steeds 1-0. Tijd voor een slot offensiefje. Helaas viel in de slot minuut de 2-0 toen Thijs vd Dries in de srimmage de bal in de linker hoek naast keeper Hassow tikte.

Beslist een hoopvolle start van een spannende competitie.