Julian Lambregtse tekent fortuinlijk voor de openingstreffer

18 september 2022 9:45

Ondanks deze vroege treffer en een 4-0 ruststand is SV Nieuwdorp uitgeschakeld.

Nieuwdorp 1 – Schoondijke 1 4-0
Een zeer verdiende overwinning met doelpunten van: Julian, Yordin, Stefan en Djzimmie.

Door het BSC G toernooi werd er pas om 18.00 uur afgetrapt. Dat betekende dat de uitslag van Apollo 69 tegen Colijnsplaatse Boys (2-3 voor Apollo) al bekend was.

Vanwege de doelcijfers moest er met 5 doelpunten verschil gewonnen worden om de volgende ronde te bereiken. Vier was niet genoeg ivm het aantal doelpunten vóór. Dat was van Apollo één doelpunt beter.

Het weer was zeker niet denderend. Regelmatig felle buien en beslist geen pretje om in te voetballen. Zeker niet voor Schoondijke. In het 1e kwart van de wedstrijd werden ze volledig suf getikt door een goed spelend Nieuwdorp. Zonder de geschorste Nino ( die Nieuwdorp 2 aan een 2-0 overwinning hielp op buurman Lewedorpse Boys 2) en Janick werd Schoondijke volledig onder de voet gelopen.

In de 7e minuut dwarrelde een voorzet van Julian Lambregste over de Schoondijke keeper in het doel. 1-0. Nauwelijks bekomen van deze schrik was het Yordin de Hamer die de 2-0 binnen tikte. Toen Stefan vd Klooster in de 12e minuut de 3-0 op het score bord zette leek er geen vuiltje aan de lucht. Er waren al supporters die stiekem “Tien.. Tien..” mompelden.

Toen rond het half uur Dzjimme Shala 4-0 aantekende leek het bereiken van de 2e ronde een abc-tje. Helaas mocht dat niet zo zijn.

Na de rust werd niet meer gescoord. Resultaat: het bleef 4-0 en Apollo bekert verder.

Met de 1e competitie wedstrijd tegen Luctor Heinkenszand volgende week uit is zeker de 1e helft een hoopgevende ontwikkeling. Succes !!

Peter de Vos

NB.

Voor een filmpje van de goal van Julian en wellicht meer foto’s verwijs ik naar de Facebook pagina van de “Razende Reporter” Frans van Pagee.