Rinus Dekker

14 september 2022 16:45

Na een periode met afnemende gezondheid is op 9 september oud speler, bestuurslid, trainer, voorzitter Rinus Dekker overleden.

Lange tijd (meer dan 40 jaar) was Rinus en actief en prominent lid van onze vereniging.
Rinus was in de 50er en 60er jaren een belangrijke speler voor Nieuwdorp 1. In deze glorie jaren van onze club werd hij diverse keren met Nieuwdorp 1 kampioen.

Rond 1965, toen het met de SV niet zo denderend ging was hij dé kar trekker van de SV Nieuwdorp.

Hij volgde in 1965 Iman Bakker op als voorzitter; in 1968 gaf hij de voorzitters hamer over aan Tammie Seinstra.

Talrijke jeugdspelers leerden van hem de eerste voetbal-beginselen.

In 1969 nam hij met een kampioenschap afscheid van het 1e elftal. Daarna was Rinus tot +/- 1995 een betrouwbare kracht in de lagere elftallen van de SV.

We herinneren ons Rinus als een rustige aimabele man die voor de SV van grote waarde is geweest.

We wensen Wisse, Anne en verdere familieleden veel sterkte en condoleren ze met dit verlies.

Het bestuur.