Beker wedstrijd Nieuwdorp 1 – Colijnsplaatse Boys 1 3-1

14 september 2022 13:00

Door de wolkbreuk van ongeveer 80 mm die Nieuwdorp e.o. vrijdag en zaterdag j.l. teisterde moesten de mannen van trainer Jacques Blijlevens door de weeks op 13/9 deze wedstrijd inhalen

Trainer Jacques had de volgende opstelling gemaakt:

Op doel: Hassow.

Achter: Teun, Arjan, Roderiek en Julian.

Op het middenveld Rody, Pieter en Janick

In de voorhoede Yordin, Nino en Ferhan.

Op de bank en na de rust ingevallen: Jeffrey, Rick, Mehmet en Jerzi,

De wedstrijd was nauwelijks op gang of Janick gaf na een goed lopende aanval de Colijn keeper het nakijken. 1-0 in de 6e minuut.

Daarmee was de toon gezet en Colijn werd vrij eenvoudig terug gedrongen. Dit resulteerde in de 28e minuut in een 2e doelpunt. Dit keer was Yordin de Hamer de maker ervan.

Op slag van rust leek Colijn wat terug te doen maar het tegen doelpunt werd dankzij de alert vlaggende assistent scheidsrechter Fran Witte afgekeurd.

Op slag van rust was er een opstootje waarbij Nino nogal stevig aangepakt werd. In het daarop volgende tumult kreeg Roderiek een knal en kon de Colijn speler na de rode kaart van scheidsrechter Gerrits al vast gaan douchen

Na de rust een zelfde spelbeeld. Nieuwdorp was tegen de 10 van Colijn de betere ploeg, controleerde de wedstrijd; maar was nog al slordig met de kansen die er kwamen. Diverse spelers kwamen alleen voor de Colijn keeper maar die stond goed te keepen of het vizier van onze aanvallers stonden verkeerd.

Het duurde tot de 73e minuut voordat Nino de wedstrijd op slot gooide. In de 81e minuut scoorde Colijn met en mooie kopbal de ere treffer.

Zaterdag a.s. na het BSC G toernooi (18.00 uur) komt Schoondijke op bezoek. Vorige week speelden Apollo en Nieuwdorp 3-3 gelijk. Beide hebben dus nu 4 punten uit 2. De doelcijfers van Apollo is na 2 wedstrijden beter dan het Nieuwdorpse doelsaldo n.l. : 8-3 voor Apollo en 6-4 voor Nieuwdorp. Een verschil van 3 dus.

Peter de Vos