Zaterdag 17 september: Het Leukste toernooi van Zeeland !!!

11 september 2022 13:15

De Zeeuwse Muzikanten zijn ook weer present op het 12e BSC G Voetbaltoernooi.

Bekijk het programma.

Wat is “G voetbal”?

De “G” staat in dit verband voor Geintegreerd; deze vorm van voetbal is bestemd voor spelers en speelsters die op de een of andere manier ( lichamelijk of geestelijk) niet in het reguliere voetbal mee kunnen doen.

De Zeeuwse Muzikanten
Door corona en veranderingen bij Arduin/’s Heerenloo was het orkest van de Zeeuwse Muzikanten er twee jaar niet bij. Nu gelukkig weer wel. Dit orkest hoort ook tot deze doelgroep past precies in het toernooi waar plezier en gezelligheid voorop staan.

7 tegen 7 toernooi.
De hoofdmoot van dit spectakel is natuurlijk het 7 tegen 7 voetbal zelf. Verdeeld over 2 categorien gaan 12 teams met elkaar de strijd aan.
Er zijn 9 senioren teams t.w.: ’t Verzet en St Jago ( omgeving Gent), WHS, SSV ’65, Alliance, All Stars, Terneuzense Boys, Walcheren en Roosendaal. St. Jago komt de ITN Nieuwdorp wisselbeker verdedigen die ze vorig jaar wonnen.
Zij starten om 13.30 uur hun 1e ronde in 3 poules van 3; de resultaten van deze 1e ronde zijn bepalend voor de poule indeling ( ook 3 van 3) tijdens de finale ronde.

Penalty wedstrijd
Daarnaast is er dankzij een CIOS stage groep ook een penalty wedstrijd. Iedere speler neemt in de voorronde 3 strafschoppen. De winnaar van elk team gaat naar de finale.

Jeugd categorie
Ook de 12-16 jarigen komen aan bod. Luctor Heinkenszand , Zeelandia Middelburg en RCS spelen ook 7 tegen 7. Daarnaast krijgen ze een leuk en leerzaam voetbal programma voorgeschoteld onder leiding van SVN hoofdtrainer Jacques Blijlevens en Renato Dijkstra.

Prijsuitreiking
Als om 17.00 uur wethouder van de gemeente Borsele de prijzen uitreikt zullen veel van de 275 betrokkenen met een glimlach op hun gezicht onder het genot van een “Belgische maaltijd “ terug denken aan het plezier wat ze die dag beleefd hebben.

Vrijwilligers en sponsoren
Zonder vrijwilligers en de inbreng van sponsoren was het organiseren van dit toernooi niet mogelijk. De BSC organisatie bedankt langs deze iedereen die aan dit toernooi heeft mee gewerkt.