Spectaculaire wedstrijd met veel kansen

4 september 2022 21:30

Nieuwdorp doet het weer: met poeier van jewelste naar laat gelijkspel
De voetballers van Nieuwdorp gaan verder waar ze het vorige seizoen zijn geëindigd. Met een wonderschone poeier van Jerzy Traas sleepte de ploeg op de valreep een 3-3-gelijkspel uit het vuur in de districtsbeker tegen Apollo’69.

In de finale van de nacompetitie kogelde Nino de Jonge Nieuwdorp half juni in blessuretijd naar de 2-2 tegen Groot Ammers. Na strafschoppen won Nieuwdorp, dat daarmee derdeklasser bleef.
Nino de Jonge was zaterdag tegen Apollo’69 ook één van de doelpuntenmakers van Nieuwdorp, maar het afstandsschot van Jerzy Traas kreeg de meeste aandacht. Tot drie keer toe moest zijn ploeg een achterstand goed maken.
Rudy Boogert 3 sep. 2022 Laatste update: 03-09-22, 22:58 Bron: PZC

De 1e bekerwedstrijd was nog geen 3 minuten oud toen doelman Ruud la Grand al moest vissen. Na een verkeerde timing van Jerzi kwam Apollo speler Roan Kole vrij voor doel en met een prima lob gaf hij Ruud het nakijken.
De honger van Apollo was daar nog mee gestild. Nieuwdorp grossierde met balverlies. In de 7e en 9e minuut sneden ze door onze defensie en de paal stond een 2e of 3e doelpunt in de weg.
Na een klein kwartier doofde het offensief van Apollo en Nieuwdorp kwam wat beter in de wedstrijd. Met een keurige kopbal scoorde Yordin de Hamer de gelijkmaker: 1-1.
Daarna was het Nieuwdorp wat de klok sloeg. Apollo was van slag en vervolgens kreeg Nieuwdorp 3 á 4 opgelegde kansen. Toen de goed leidende scheidsrechter Schot na 25 minuten een drinkpauze inlaste had het ook wel 5-5 kunnen staan.
Na de rust een zelfde spelbeeld. Nieuwdorp de betere en meer aanvallende ploeg. Leuke en mooie combinaties vooral dankzij Janick van As, Yordin en Rody. Kansen genoeg. Geen doelpunten.
In de 63e minuut was een verkeerde inworp de oorzaak van de 2-1 voor Apollo. David van Workum was de maker.
Lange tijd bleef deze standstaan. Mede door het warme weer vloeiden de krachten uit de 22x2 benen. Zou Nieuwdorp nog gelijk komen ??
Het antwoord kwam van Nino de Jonge. Na een keurige vrije trap van Dani Dubelaar kopte Rody Wolse in de 86e minuut de bal op een presenteerblaadje door naar Nino, die geen fout maakte. 2-2.
Nog geen 2 minuten later was het weer ’s Gravenpolder dat scoorde. Deze keer Rick Jonker. 3-2.
Op het moment dat iedereen al dacht aan een nederlaag voor de onzen peerde Jerzi zoals boven staat vermeld van +20 meter de bal in de uiterste hoek. 3-3. Eeen filmpje van dit doelpunt vindt u terug op Instagram SV Nieuwdorp.
Peter de  Vos.