VV Bevelanders 1 – SV Nieuwdorp 1

26 maart 2022 1:00

Deze inhaalwedstrijd werd op een doordeweekse dag gespeeld.

Dat betekende a.o. dat Stefan niet op tijd kon zijn; ook Jerzi en Jurian waren er niet. Jasper en Julian waren de spelers die hun plaats in de verdediging over namen; Roderiek was degene die Stefan verving en Pieter had op zijn beurt de stek van Roderiek op het middenveld overgenomen.

Helaas leverde ook deze wedstrijd geen punten op. Bevelanders was beter; maar door veel inzet en sterk keeperswerk van Dilian Vink duurde het tot de 32e minuut voordat het 1-0 werd. De rust stand was 2-0 door doelpunt (net als de 1-0)  van Luc Strating.

De thee in de rust had een verlammende werking op de onzen.

46e minuut: Stefano Dijkstra 3-0. 48e minuut Jim Strating 4-1; 50e minuut Niels Versluis 5-1 en 58e minuut 6-1.

Tussen door (47e minuut) had Nino de Jonge 3-1 gemaakt uit een penalty wegens hands van één van de Bevelandse verdedigers.

Een debacle dreigde. Gelukkig hervond Nieuwdorp zich enigszins. In de resterende tijd werd er niet meer gescoord; waardoor de stand 6-1 bleef.

Op deze door de weekse dag waren er nog twee inhaalwedstrijden. Noormannen won weer;  nu van Veere en maakt daardoor de aansluiting met de staart van de middenmoot. Goes verloor van RCS en blijft net als Zaamslag en Nieuwdorp in de gevaren zone.

wg. Peter de Vos