Klappen

8 november 2021 7:45

Nieuwdorp zit duidelijk in de hoek waar de klappen vallen. Veel geblesseerde spelers maken de spoeling van de selectie van trainer Perry Snoep wel erg dun. In de wedstrijd tegen Veere vielen Janick van As en Stefan v.d. Klooster aan het einde van de eerse helft geblesseerd uit.

Toch begon de wedstrijd hoopvol voor de Nieuwdorpers. Na wat verkennende schermutselingen van beide teams, op zoek naar de eerste treffer van deze middag, was er een handsbal van Veerespeler Ruben de Looff in de 11e minuut voor nodig, om Nieuwdorp op een 0-1 voorsprong te zetten. Stefan van de Klooster was de toegekende penalty wel toevertrouwd en schoot beheerst de 0-1 binnen. Dat was tevens de ruststand.

Nieuwdorp kreeg het in de tweede helft steeds moeilijker. De gelijkmaker van Veere kwam ook voort uit een penalty. Een handsbal binnen de 16 was daarvan de oorzaak.

Nieuwdorp deelde nog een paar speldenprikken uit, maar Veere trok uiteindelijk toch aan het langste eind.

Cores Siwabessy maakte de 2-1 en 3-1 en een stift van Younes Ben Kedda, na een mooi uitgespeelde aanval betekende 4-1, wat tevens de einduitslag van deze wedstrijd was.

Door deze nederlaag staat Nieuwdorp, na zes wedstrijden samen met Zaamslag, puntloos onderaan de ranglijst.

Maar gelukkig zijn er nog genoeg wedstrijden om de broodnodige punten, die dringend nodig zijn, binnen te halen.

Fotoos: René v/d Vliet