Nieuwdorp - Arendskerke

4 april 2015 21:00

Het eerste kwartier van de wedstrijd Nieuwdorp-Arendskerke was door de ogen van een Nieuwdorp supporter niet om aan te zien volgens mij. Trouwens de neutrale toeschouwer zal ook wel gedacht hebben dat het vandaag niet goed zou komen met Nieuwdorp.
Het pakte toch anders uit en dat allemaal met de wedstrijdbal die door Café Oranjeboom was geschonken.

Het verhaal van de wedstrijd dan. Binnen acht minuten kopte Michiel Bouman, namens Arendskerke de bal achter keeper Leon de Goffau, die Ruben Otte verving. Dezelfde speler verdubbelde de voorsprong in de 22e minuut en deed dat weer met het hoofd. Hierna begon het stroef lopende elftal van Thomas de Ridder soepeler te draaien. De linies sloten beter aan en men wist de combinatie met elkaar weer te vinden.
In de 20e minuut werd Arjan Franse binnen de zestien meter van Arendskerke gevloerd en dat betekende een penalty. Teun Rentmeester benutte dit buitenkansje feilloos. Twee minuten later kon Teun weer aan de bak vanaf de penaltystip. Een handsbal werd gezien door de scheidsrechter en Teun liet voor de tweede keer de Arendskerke keeper wederom kansloos.

Dit betekende definitief de ommekeer van deze wedstrijd in het voordeel van Nieuwdorp. Het draaide opeens als een tierelier en op slag van rust maakte Niels Mulder, na een voorzet van Stefan van de Klooster, al vliegend met het hoofd de 3-2.

Na rust was het Nieuwdorp wat de klok sloeg. Keeper Leon kon “rustig” toekijken hoe de rest van het elftal de voorsprong naar 6-2 uit kon bouwen. Er waren twee minuten van de tweede helft gespeeld toen Martijn de Goffau een voorzet gaf die door Stefan van de Klooster in het doel werd gewerkt, 4-2. Tien minuten later was het Martijn zelf die zijn doelpuntje meepikte zodat het 5-2 werd. Nieuwdorp legde Arendskerke zijn wil op en wederom was het Martijn de Goffau die met een prachtige krul de eindstand bepaalde.

Een mooie 6-2 overwinning na een wedstrijd die voor Nieuwdorp eerst even op gang moest komen, maar daarna ging het los.

Bron: René van der Vliet