Nieuwdorp - Wemeldinge

28 maart 2015 23:00

Ze noemen een 7-0 overwinning wel eens een “zevenklapper”, maar de winst van Nieuwdorp op Wemeldinge, was er één waarvan de lont lang was voordat de boel tot ontploffing kwam.
De toeschouwers moesten tot de tweede helft wachten, voordat de (Nieuwdorpse) doelpunten als vuurwerk in het Wemeldinge doel terecht kwamen. Bij die doelpunten zaten er een paar bij die veel op siervuurwerk leken.

De eerste helft begon goed, maar dan voor Wemeldinge. Binnen een seconde of twintig had het team van trainer John Tahapary op een 0-1 voorsprong kunnen staan, door dat het elftal van Thomas de Ridder nog niet helemaal bij de les was. Gelukkig gebeurde dat niet. Uit de weinige hoogtepunten van de eerste helft, hoort in ieder geval de 1-0 voorsprong voor Nieuwdorp. in de 31e minuut was het Stefan van de Klooster, die de Wemeldingse keeper met een verrassend schot het nakijken gaf. Wemeldinge gaf hierna nog wel tegengas, maar kon geen potten breken.

1-0 was tevens de ruststand.

Nieuwdorp tapte de tweede helft uit een heel ander vaatje. De druk op Wemeldinge werd opgevoerd en de tegenstander werd feller aangepakt. Dit had in de 55e minuut al resultaat. Frank Oostdijk, die later nog van zich zou laten horen, bezorgde Nieuwdorp een 2-0 voorsprong. Wemeldinge probeerde uit alle macht om het onheil nog af te wenden, maar met een schitterende vrijtrap, was het wederom Frank Oostdijk, die scoorde. Stefan van de Klooster wou niet achterblijven en maakte zijn tweede doelpunt en het vierde voor Nieuwdorp in de 69e minuut. Tussen de bedrijven door probeerden de mannen uit Wemeldinge het nog wel, maar al snel bleek het, op een paar corners na, een hopeloze missie.

Het mooiste doelpunt van de middag kwam op naam van Frank Oostdijk. Hij plaatste de bal, uit een vrije trap van een meter of 25, naadloos in de kruising van het Wemeldingse doel en achter de keeper, 5-0.

Stefan van de Klooster dacht waarschijnlijk: Frank heeft drie keer raak geschoten, dat wil ik ook wel eens proberen. En inderdaad, de hardwerkende Stefan, kreeg zijn beloning in de 81e minuut, zijn inzet betekende 6-0. Ook aanvoerder Teun Rentmeester pakte zijn, haast wekelijkse doelpuntje, mee. Zijn kopbal in de 89e minuut betekende  7-0, wat tevens de eindstand was.

De wedstrijdbal, geschonken door CZAV, moest zeven keer uit het Wemeldingse doel gehaald worden en geen één keer uit het Nieuwdorpse doel. Weer eens nul doelpunten tegen, is sowieso een heerlijk gevoel en geeft weer meer vertrouwen voor de volgende, belangrijke wedstrijd, tegen ’s Arendskerke.

Bron: René van der Vliet