Vacaturebank

Activiteitencommissie

01-09-2020

Vrijwilligers voor de minisoos (Groep 3 t/m 7).

Het is een bijzonder soosseizoen geweest. De eerste helft van het seizoen was super leuk. De minisoos en jeugdsoos is meer gaan samenwerken, we hebben meer activiteiten georganiseerd dan ooit en die activiteiten werden heel goed bezocht. Hoogtepunten waren het uitje naar het trampolinepark (38 deelnemers!) en de bingo (29 deelnemers). We hadden nog een heleboel leuks in petto, maar dit hebben we helaas moeten uitstellen voor het volgende seizoen.

Afgelopen week hebben we overleg gehad met de vrijwilligers van de soos. Dit zijn ouders die het leuk vinden om af en toe een activiteit te organiseren en deze te begeleiden. Alle zes doen we dit al een flink aantal jaren, sommigen van ons terwijl onze kinderen de soos al lang niet meer bezoeken. Een aantal ouders heeft daarom aangegeven dat zij er aan toe zijn om afscheid te nemen. We willen Nicolien Klaasse, Miranda Joosse en Barbara Hoondert heel erg bedanken voor hun inzet de afgelopen jaren!

Dit betekent dat er 3 ouders overblijven om de kar te trekken; Michiel Mol, Siska Suijkerbuijk en Merijn Nuijten. Geen van ons heeft nog kinderen in de leeftijd van de minisoos (groep 3 tot en met 7) en we zijn daarom dringend op zoek naar ouders die het leuk vinden om mee te helpen.

Veel gestelde vragen:

• Moet ik een kind in de leeftijd van de soos hebben om mee te mogen helpen?
    • Nee hoor, zeker niet. Iedereen (16+) die het leuk vindt om mee te helpen is van harte welkom.
  •
  • Moet ik dan heel veel vergaderen?
    • Alsjeblieft niet zeg! Vergaderen is onze hobby niet. Ieder jaar komen we twee keer bij elkaar; aan het begin en aan het einde van het seizoen. Aan het begin van het seizoen maken we een globale planning van de activiteiten en aan het eind van het seizoen bespreken we wat de tips en tops van het seizoen waren.
    •
  • Hoe overleggen jullie dan tussendoor?
    • We hebben een appgroep waarin we belangrijke dingen met elkaar delen. En we zien elkaar natuurlijk bij activiteiten.
    •
  • Wat wordt er dan van me verwacht?
    • We zouden het leuk vinden als je een aantal keer per jaar iets wil organiseren. Wij helpen je hier natuurlijk bij.
    •
  • Ik vind het best spannend om zo een grote groep kinderen te begeleiden. Zou het wel iets voor me zijn?
    • Wij zijn altijd bereid om tijdens de activiteiten te helpen. Wij zijn ook niet geboren als meester en juffen, maar het is best leuk en de kinderen zijn meestal heel lief ðŸ˜‰
  •
  • Moet ik dan ook de uitnodigingen schrijven?
    • Dat mag, maar dat hoeft niet. Merijn schrijft eens per maand een mailing met daarin alle activiteiten en zij houdt ook de mailbox bij.
  • En de financiën?
    • Siska is ons hoofd financiën. Zij onderhoudt de contacten met het bestuur ivm subsidie, verzameld bonnetjes en zorgt voor de boekhouding. Het zou leuk zijn als iemand dat op termijn van haar wil overnemen, maar dat hoeft nu nog niet.
    •

Als er nieuwe ouders bij komen om te helpen met de activiteiten dan vinden wij het leuk om nog een (paar) jaar door te gaan en jullie "in te werken". Het zou fijn zijn als er een beetje een natuurlijk verloop ontstaat en vooral dat de soos kan blijven bestaan.

Heb je vragen? Denk je dat het wat voor je is? Schroom niet om contact op te nemen met 1 van ons.

Met vriendelijke groet namens de jeugdsoos en minisoos,

Michiel Mol, Siska Suijkerbuijk en Merijn Nuijten

Reageren op de vacature

Kies bestandWijzigVerwijder

* = verplicht
Vacature Titel
Schoonmaker / Schoonmaakster Schoonmakers gezocht
Activiteitencommissie Vrijwilligers voor de minisoos (Groep 3 t/m 7).