Hoe een nat BSC G toernooi toch een top evenement werd

20 september 2022 21:30

Om 13.30 uur gaf speaker Co de Vos het startschot voor het 12e BSC G toernooi. Onder leiding van de scheidsrechters Marcel vd Does, Bram van Eenennaam, Bram van Wichen, Nol Oostdijk en Frans de Kok werd op het scherpst van de snede gestreden om elke meter gras.

Foto's René v/d Vliet

Facebook Frans van Pagee

Emoties gierden over de velden; extase en teleurstelling wisselden elkaar af.

In de 1e ronde bleken ’t Verzet, All Stars en ST. Jago de sterksten en mochten dus in de finale ronde uit gaan maken wie de ITN wisselbeker mee naar huis mocht nemen. Uiteindelijk trok St.Jago aan het langste eind en neemt dus de wisselbeker van ST. Jago over.

De  jeugd werd ondertussen bezig gehouden met een aantal leuke oefenvormen onder leiding van SVN hoofdtrainer Jacques Blijlevens en Renato Dijkstra.

De onderlinge wedstrijd werd gewonnen door Luctor Heinkenszand.

Uitslagen & (Eind)standen

1e ronde

Poule A     Stand
’t Verzet Tern Boys 0-0 1. ’t Verzet
Tern. Boys WHS 6-0 2. Tern. Boys
WHS 't Verzet 0-7 3. WHS

Poule B     Stand
SSV 65 Roosendaal   2-0 1. All Stars
Roosendaal All Stars 1-3 2. SSV 65
All Stars SSV 65 0-0 3. Roosendaal

Poule C     Stand
Alliance Walcheren 0-3 1. St. Jago
Walcheren ST. Jago 0-2 2. Walcheren
St. Jago Alliance 2-0 3. Alliance

2e ronde:
Poule 1     Stand
’t Verzet All Stars 2-0 1. ’t Verzet
All Stars St Jago 1-2 2. St Jago
St. Jago ’t Verzet 0-0 3. All Stars.

Poule 2     Stand
Tern. Boys SSV 65 1-2 1. Tern. Boys
SSV 65 Walcheren 0-1 2. Walcheren
Walcheren Tern. Boys 1-2 3. SSV 65

Poule 3     Stand
WHS Roosendaal 0-1 1. Alliance
Roosendaal Alliance 1-4 2. Roosendaal
Alliance WHS 1-0 3. WHS

Eindstand
:

1. ’t Verzet ( winnaar ITN wisselbeker)
  2. St’Jago
  3. All Stars
  4. Tern. Boys
  5. Walcheren
  6. SSV 65
  7. Alliance
  8. Roosendaal
  9. WHS

Uitslag penalty wedstrijd senioren:

1. Geoffrey (Alliance)
  2. Emanuel ( St. Jago)
  3. Joey ( Tern. Boys)
Uitslag penalty wedstrijd jeugd

1. Carsten van Luctor Heinkenszand
  2. Xander van Zeelandia Middelburg

Stand jeugd:

1. Luctor Heinkenszand
  2. Zeelandia Middelburg

Na afloop reikte wethouder Kees Weststrate van de gemeente Borsele de prijzen uit.  Daarna konden alle deelnemers zich te goed doen aan een Belgische maaltijd.

Rest ons vooral een woord van dank te richten tot alle vrijwilligers. Ook mogen we de inbreng van de sponsoren niet vergeten.

Met dank aan: Zeeland Refinery, Ovet, Marsaki, EPZ, MC Cain, Vleesbaas, Sligro, Jumbo e.a.

=======================================================================

“Een dagje Nieuwdorp. Zo zou ik de bijdrage van Frans van Pagee willen noemen. Zaterdag 17 september was hij van 13.30 uur tot na 20.00 uur op onze velden te vinden en fotografeerde en filmde hij het GSC G toernooi en de Beker wedstrijd Nieuwdorp 1 – Schoondijke 1.

Op zijn Facebook pagina zien jullie een half uur durende impressie van ons toernooi. Beslist de moeite waard om eens te bekijken.

Hieronder zijn verslag van ons toernooi.

ONDANKS DE BUIEN WEL DE GLIMLACH

NIEUWDORP - Sportvereniging Nieuwdorp heet al jaren lang G-teams welkom op hun Borsele Sloepoort Cup-toernooi. Dit op een dusdanige wijze dat ze vele harten sneller doen laten kloppen. Naasten met een beperking zoals we dat benoemen hedendaags, tja er heeft zich op de gehele wereld nog nooit een mens begeven zonder een beperking. Het is maar net hoe je er naar kijkt.

In het G-voetbal lopen voetballers die kwalitatief beter zijn dan menig valide voetballer, maar dus een andere beperking hebben.

Wel krijg ik als liefhebber/volger van de sport een warm gevoel bij clubs als SV Nieuwdorp om het voorgenoemde. Jaarlijks zien vele G-teams uit naar dit toernooi, deze keer ook weer ruimte voor de Zeeuwse  Muzikanten met een beperking.

‘Petje af voor deze toppers’

Helaas viel er wel heel veel neerslag, en ik m’n apparatuur er niet aan waagde. Wel wat momenten vastgelegd waarvan morgenavond (schat ik in) een geheel. Maar wil voor nu vooral de mensen achter dit toernooi bedanken, jullie getuigen naastenliefde in de uiterste vorm. Staan voor de samenleving ongeacht hoe beperkt iemand is. En zo’n toernooi wil ik niet missen. Mits in goede gezondheid hoop ik dan jaarlijks dit toernooi te bezoeken, daarnaast de teams apart in competitie van elk een wedstrijd

'Zelf scoren en middelpunt zijn'

XANDER ZIJN DAG KAN NIET MEER STUK MET DOELPUNT, BEKER EN MEDAILLE

OOSTKAPELLE –

Hij is supporter van S.V.O.D.'22, maar die naam zit er bij nagenoeg nog niemand in. Oostkapelle is Xander zijn club, en staat dicht bij de spelersgroep van Oostkapelle/Domburg nu S.V.O.D.'22.

Daarnaast speelt hij bij Zeelandia Middelburg in de jeugd voor G-voetballers, en dan scoren in de wedstrijd, de penalty's het beste nemen en ook nog eens een medaille verdienen. Ja dan zweef je even, wel werd de wedstrijd zelf verloren van Luctor/Heinkenszand met 2-3. De eerste prijs voor hun zeker gegund en ook weer een opsteker voor hun. En ja, als hij dan scoort…, gaat de Razende automatisch uit z’n plaat.

Voor nu alvast zijn moment!!!!!

, de Razende Reporter