BSC heeft deelnemersveld rond.

21 maart 2019 17:30

Het deelnemersveld voor de Borsele Sloepoort Cup is rond. De organisatie kreeg onlangs een afmelding van zaterdag-derdeklasser Walcheren, maar vond een vervanger in Breda.
Jeka heeft zich deze week namelijk aangemeld voor het voorbereidingstoernooi, dat dit jaar voor de 33ste keer op het programma staat. Die ploeg speelt in de tweede klasse E van het zondagvoetbal, net als Zeelandia Middelburg, en koppelt de deelname aan een trainingskamp in Wolphaartsdijk.
Daarmee komt het deelnemersaantal op zestien ploegen, die verdeeld over drie categorieën de strijd om de eerste plaats met elkaar aan gaan. Het BSC-toernooi wordt vanaf dit jaar namelijk volgens een nieuwe opzet afgewerkt, vergelijkbaar met de internationale Nations League. Ploegen treffen op die manier meer tegenstanders van hun eigen niveau.
De toernooi opzet is verschillend. De poules met vier hebben twee speeldagen met één hele wedstrijd van 90 minuten. Poule B ( met 8 teams) speelt in twee poules van vier. De eerste speelronde een halve competitie met 3 wedstrijdjes van 30 minuten; de finale ronde met een kruisfinale en een finale van 45 minuten.

Deelnemers

Categorie A: Vlissingen (hoofdklasse zondag), Arnemuiden, Oostkapelle (beiden tweede klasse zaterdag) en Zeelandia Middelburg (tweede klasse zondag).
De poulewedstrijden worden gespeeld op zaterdag 10 augustus, de finaledag is op woensdag 14 augustus.
Categorie B: De Meeuwen (eerste klasse zaterdag), Serooskerke, Nieuwdorp (beiden tweede klasse zaterdag), Jeka (tweede klasse zondag), Kapelle, VCK, RCS (allen derde klasse zaterdag) en Terneuzen (derde klasse zondag).
De poulewedstrijden worden gespeeld op zaterdag 17 augustus, de finaledag is op zaterdag 24 augustus.
Categorie C: Vlissingen (derde klasse zaterdag), MZVC, DwO'15 en MZVC (allen vierde klasse zaterdag).
De poulewedstrijden worden gespeeld op dinsdag 20 augustus, de finaledag is op zaterdag 24 augustus.

Scheidsrechters
De wedstrijden zullen gefloten worden door KNVB scheidserechters. Rien van Haaften en Wim Vermeulen zijn degenen hiervan de organisatie voor hun rekening nemen.

Gezocht: deelnemers voor het BSC G Voetbaltoernooi op zaterdag 1 juni 2019.
In de kielzog van het “grote”BSC toernooi is ook het BSC G Voetbaltoernooi aan de laatste voorbereidingsfase begonnen. Op 1 juni zal het BSC G Voetbaltoernooi voor de 10e keer plaats vinden.
Momenteel zijn er 10 aanmeldingen:
3x jeugd: n.l. RCS, Zeelandia Middelburg en MOC 17.
7x senioren: n.l. Axel, Terneuzense Boys, Boeimeer, SSV ’65 ( 2x), Walcheren en ’t Verzet uit Belgie.
Het streven van de BSC commissie is om aan iedere categorie nog minimaal één deelnemer toe te voegen. Zeker bij de jeugd zou dat erg prettig zijn.

Zeeuwse Muzikanten
Dit jubileumtoernooi zal wederom muzikaal begeleid en opgevrolijkt worden door de Zeeuwse Muzikanten uit Middelburg.

Sponsors&Vrijwilligers.
Ook hieraan wordt volop gewerkt. Voor het BSC G toernooi heeft de organisatie al toezeggingen binnen van de RABO Bank, Het Fonds Gehandicapten Sport, Green Bay, Toyota Garage De Jonge; e.a.

Tot slot:
Belangstellende G teams; kandidaat sponsoren en vrijwilligers kunnen contact opnemen met Peter de Vos (06 53574172) of een emailtje sturen naar: [email protected].