Nog bijna weggegeven

Kevin Joosse (schot)

6 oktober 2018 13:30

Onbekend

Vandaag mag Nieuwdorp het opnemen tegen GPC Vlissingen 3. Een tegenstander die 4 punten uit 2 wedstrijd wist te bemachtigen. Nieuwdorp 2 daarin tegen wil de winstreeks natuurlijk voortzetten.

SVN begint sterk aan de wedstrijd en weet voetballend veel kansen al te creëren.  Na 10 minuten komt Nieuwdorp dan ook op een 1-0 voorsprong. Roderiek Gaakeer tekent voor de openingstreffer.
Nieuwdorp deinst niet terug en creëert nog steeds veel kansen. Na een kwartier spelen weet ook Jasper het net te raken, en zet de stand op 2-0. Nieuwdorp speelt goed en geeft niet veel kansen weg. Af en toe komt GPC eruit met een counter, maar komt dan niet dicht bij de goal van Nieuwdorp.

Nieuwdorp is weer in de aanval en de bal valt voor de voeten van Jerzy Traas die hem van buiten de 16e meter achter de keeper in het doel weet te krijgen. 3-0. Het eerste half uur heeft Nieuwdorp het te zeggen. Toch weet GPC eruit te komen, en schiet van de punt van de 16 meterlijn de bal achter de keeper. 3-1. Rust

Na rust begon Nieuwdorp zwak aan de 2e helft. De concentratie was er niet en dat was af te lezen aan alles. Pases kwamen niet aan, ballen konden we niet kwijt aan elkaar. En dat werd ook afgestraft door GPC en het werd 3-2. Nieuwdorp had allang de 4-1 moeten maken en de wedstrijd naar zich toe moeten trekken, maar deed dat niet.

De wedstrijd blijft moeizaam verlopen en GPC komt steeds meer terug in de wedstrijd door het slechte spel van Nieuwdorp. Gelukkig weten we met vlagen in de 16 van GPC te komen. Met namen lukt Kevin Joosse dat en maakt de 4-2 in de 75e minuut

Nieuwdorp leek de draad weer op te pakken, maar jammer genoeg werd de bal met de arm meegenomen net buiten de 16 van Nieuwdorp. Een gevaarlijke plek voor een vrije trap, vooral in deze fase van de wedstrijd. De bal word in de verre hoek geschoten door de spits van GPC. 4-3.

Met nog 5 minuten op de klok moet Nieuwdorp geen gekke dingen meer doen. Gelukkig lukt dat. De eindstand is 4-3 voor SVN 2.