Drie punten voor t tweede

Nieuwdorp 2

ST Hoedekenskerke/Kwadendamme 2

2 februari 2019 13:30

Onbekend

Na een periode van rust en enkele oefenwedstrijden mocht het tweede de eerste competitiewedstrijd na de winterstop aftrappen tegen hekkensluiter Hoedekenskerke.

De eerste helft had Nieuwdorp het beste spel in handen en dat resulteerde in minuut 20 in de 1-0. Na goed voorbereidend werk van Roderiek mocht Maarten geheel vrijstaand bij de tweede paal binnenschieten. Niet snel daarna slingerde Kevin de bal goed voor waarbij de verdediging van Hoedekenskerke niet goed anticipeerde op de voorzet. Na zwak uitverdedigen schoot Jerzy de tweede van de middag tegen de touwen.  Rust.

Hoewel de thuisploeg het betere van het spel had in de eerste helft, kwam daar in de tweede helft verandering in. Nieuwdorp liet Hoedekenskerke in het spel komen en dat resulteerde tot de tegengoal. Na slecht wegwerken in de zestien meter schoot de spits van Hoedekenskerke knap raak. 2-1. Gelukkig maakte Bart aan alle onzekerheid een einde en schoot van afstand schitterend raak: 3-1. Drie punten in de punten voor de thuisploeg, op naar Patrijzen 2.