Kansen!

2e klasse E

13 oktober 2018 14:30

Onbekend

Werd vorige week het eerste competitiepunt binnengehaald door thuis met 2-2 gelijk te spelen tegen Krabbendijke, nu zijn de eerste drie punten een feit voor Nieuwdorp. Het elftal van Rome van Aerde versloeg in Arnemuiden de thuisclub met 1-3. Als alle kansen beter waren benut, dan had de uitslag veel hoger kunnen zijn in het voordeel van Nieuwdorp.

Dat het niet zonder slag of stoot ging moge duidelijk zijn. De confrontaties tussen Arnemuiden en Nieuwdorp zijn soms fraai, maar zeker spannend. Zo ook deze wedstrijd. Arnemuiden, was de eerste helft de fysiek sterkste ploeg van de twee, ze zochten de aanval en waren resoluut in het ingrijpen. Nieuwdorp moest in het begin even wennen, maar pakte al snel de draad weer op.

In de 8e minuut van de eerste helft kreeg Nieuwdorp een buitenkansje om de score te openen. Een door de scheidsrechter toegekende penalty werd verzilverd door Stefan vd Klooster, 0-1.

Dertien minuten later, na aandringen van Arnemuiden, was de stand alweer gelijk door een rake kopbal van Dos Santos. Na deze treffer ging het spel op en neer met nog een mooie kans voor Martijn de Goffau, maar zijn inzet werd gepareerd door de keeper van Arnemuiden Joan van Belzen. Ruststand 1-1.

In de tweede helft zocht Arnemuiden naar de 2-1, maar verdedigend had Nieuwdorp de zaakjes voor elkaar. Maar ook Nieuwdorp liet zich gelden. In de 72e minuut maakte Stefan vd Klooster zijn tweede doelpunt van de middag op aangeven van Martijn de Goffau. Nu moest Arnemuiden wel komen en dat gaf Nieuwdorp wat ruimte en de gelegenheid om nog wat kansen te creëren, die helaas niet werden afgemaakt.

Toch werd het nog 1-3 en wel door Martijn de Goffau in de 6e! minuut van de blessuretijd. Na deze treffer floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Zo kon Nieuwdorp met drie punten in de (sport)tas huiswaarts keren, wat toch een prettige gedachte is.