Het zat er niet in

Mannen, 1, 2e klasse E

17 februari 2018 14:30

Onbekend

Nee, want als Prinsenland in de eerste helft de kansen zou hebben benut, dan was de wedstrijd al voor de rust beslist. Ik wil niet al te negatief zijn over deze wedstrijd, maar als ik zo de meningen van de supporters uit Nieuwdorp zou moeten taxeren, dan was dit een wedstrijd die nu niet bepaald een schoonheidsprijs verdient.

Nieuwdorp speelde achterin onzeker, het middenveld was rommelig en de voorhoede probeerde het wel maar zonder rendement. Omdat het verdedigend niet goed in elkaar stak, kregen de gastheren in de eerste helft drie duizendprocent kansen om doel te treffen, Gelukkig voor Nieuwdorp werden deze kansen niet benut.

Nieuwdorp daarentegen spartelde de eerste helft richting het doelgebied van Prinsenland, maar daar werden ze opgevangen door de verdediging. Toch ging Prinsenland met een 1-0 voorsprong rusten en had Nieuwdorp nog kans om in de tweede helft orde op zaken te stellen.

Het begin van de tweede helft zag er goed uit voor Nieuwdorp. Een schot van Teun Rentmeester, teruggekeerd van een blessure, belandde op de lat. Na dit hoogtepuntje viel Nieuwdorp weer terug in het spel van voor de rust. Prinsenland kwam nog op een 2-0 voorsprong door een snelle uitval en een mooie combinatie.

Na deze treffer kreeg Nieuwdorp een licht overwicht, wat resulteerde in een kopbal van Teun Rentemeester dat 2-1 betekende. Helaas was na deze treffer de tijd te kort om er nog een gelijkspel uit te slepen. Helaas onnodig verloren, volgende week uit tegen Den Bommel en dan maar hopen dat deze plooi gladgestreken kan worden.