Het was weer zo een dag.... dat alles tegen zat

Terneuzense Boys 4

Nieuwdorp 3

...

Mannen, 3, 5e klasse 04

25 november 2017 14:30

Onbekend

Vandaag stond de wedstrijd tegen de boys uit Terneuzen op het spel. We reisden af met twee teams, gelukkig was de tunnel tolvrij. De voorbereiding begon met goede muziek uit de meegereisde muziekinstalatie. Vervolgens hebben we met alle twee de elftallen op een helft warmgelopen.

We begonnen de eerste helft wat slapjes aan het spel. Passes kwam niet aan met als gevolg dat we veel balverlies leden. Zelfs keeper Rémon kende geen frisse start en plukte de bal met volle overtuiging met de zon fel in het gezicht van 5 meter buiten de zestienmeter uit de lucht. De scheids kende een vrije trap toe die snel genomen werdt. Gelukkig stond onze cetrale verdediger goed opgesteld en voorkwam een achterstand. De boys kwamen steeds verder bij ons doel en wisten in de 24e minuut te scoren. Door dit doelpunt schakelde de wedstrijd om tot ons voordeel. We wisten vanuit het middenveld met goed spel meerdere kansen te creeëren. Met als resultaat een geweldig schot richting de kruising die door de goed keepende doelman werd gekeerd, die overgens al een wedstrijd in de benen had. Vervolgens kwam uit een goedgenomen corner een grote kopkans voor onze spits voort, die net van de lijn werdt gehaald.

De tweede helft begonnen we goed met veel strijd zoals het hoort. Wij waren de betere partij met goed verdedigend werk. Terneuzen wist een keer door onze verdeging te lopen, maar onze doelman wist deze aanval af te stoppen. Corne maakte een rush door het middenveld richting linker flank en passeerde de verdedigers. Vervolgens gaf hij de bal voor en wist Daniël deze niet te missen kans met zijn "goeie" been helaas niet af te maken. Richting het einde zijn we vol op de aanval gaan spelen. Dat resulteerde in een goede aanval over de flank met een schitterende voorzet op het hoofd van de meegekomen Martijn die de bal de juiste richting mee gaf maar werd gekeerd door de keeper en de paal.

Kortom, met zijn alle goed gestreden, maar hebben we de punten helaas op Terneuzen moeten laten en zijn we ons gaan focussen op de derde helft