Strijdend ten onder

Mannen, 4, 5e klasse 03

11 november 2017 12:00

Onbekend

Zaterdagochtend 11:00, de strijders van Nieuwdorp hadden het nog niet helemaal op de rit. Op het programma stond het altijd lastige Serooskerke. Nadat de strijders verzameld waren in de kantine van Serooskerke was het zover. Twaalf man was klaar voor een boeiende uitwedstrijd.

Na 5 minuten spelen kwam Daan Smits aanzetten binnen de reserves, deze wist de reservebank niet te vinden. Na een halfuur spelen was de eerste treffer voor Serooskerke. De tweede liet niet lang op zich wachten. Na 30 min spelen was Nieuwdorp 4 verplicht alle wissels door te spelen. Na 30 minuten waren de strijders al op de hoogte dat deze wedstrijd uitspeeld diende te worden. Na een invalbeurt van Niek Fenijn was het vervolgens de beurt aan Daan Smits wie in vorm wilde zijn voor zijn opa, deze stond aan de zijlijn en zacht het rooskleurig in. Na 45 minuten stond het 2-0 voor Serooskerke en gingen de strijders van Nieuwdorp met nog een sprankje hoop rusten.

Na de rust waren er geen wijzigingen meer en begonnen onze strijders aan de inhaalrace, al snel werden onze strijders met de voeten op de vloer geplaatst na een perfect uitgespeelde 3-0. Buitenom deze stand besloot onze eigen lijdert Ralf Serooskerke op de 4-0 te brengen, een heerlijke voorzet werd door Ralf benut. De kopjes gingen hangen, maar er was nog niets aan de hand. Na een gemene rode kaart waardige overtreding op Jochem begon het met Daan Smits te kriebelen. Na een opgeheven buitenspel val scoorde deze ook een heerlijk goal. Jammer genoeg was de scheidsrechter niet op de hoogte van de spelregels en werd deze aan de hand van geen reden afgekeurd. Met nog 10 tegen 10 wist Nieuwdorp niet veel meer in te brengen, buitenom perfect postitiespel waren de kansen voor Serooskerke. Na een 85 minuten werd deze wedstrijd ook afgefloten en zijn onze strijder met een voldaan gevoel terug naar de altijd gezellige kantine afgereisd. Na een paar groene rakkers, mooie praatjes en brede lach wachten onze strijders volgende week op een mooi affiche tegen de nummer 2. Come on svn4!