Grote stap

Mannen, 1, 2e klasse E

5 mei 2018 14:30

Onbekend

Na de fikse uitglijder tegen Terneuzense Boys een week eerder, aan Nieuwdorp de opdracht om zich te herpakken. Da’s gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dit keer geen naweeën van Koningsdag en voorpret/concentratieverlies wegens Hrieps, maar wel tegen Serooskerke, een tegenstander die Nieuwdorp niet bepaald ligt.

Daar komt nog bij dat Seroos erg dicht bij de nacompetitieplaatsen bivakkeert en dus vol voor de drie punten zal gaan. Ook Nieuwdorp is zeker nog niet veilig, dus zaak om de tegenstander niet dichterbij te laten komen.

Het betere voetbal kwam een groot deel van de wedstrijd van de gasten, maar het stokte vaak in de buurt van de zestien van Nieuwdorp. Echte 100% kansen bleven uit, doelman Ruud la Grand werd nauwelijks getest.

De thuisclub werkte hard, speelde vaak slordig, leed veel meer balverlies, maar zorgde desondanks vaker voor dreiging dan Seroos. In de (korte) eerste helft werd niet gescoord.

Eén minuut na rust kreeg Nieuwdorp een stevige steun in de rug toen Kevin van Iersel met de kop een vrije trap van Roy de Smit promoveerde tot doelpunt.
Seroos probeerde de druk op te voeren, maar gaf daardoor wel meer ruimte weg. Twintig minuten na het eerste doelpunt stuurde Roy keurig Martijn de Goffau diep, die omspeelde de doelman, gaf voor op Stefan van de Klooster en 2-0.

Vijf minuten voor affluiten was Janick van As het eindstation van een mooie aanval. Hij kapte zijn man uit en prikte de bal langs de op zijn verkeerde been staande Seroosdoelman in doel.
Een mooie beloning voor al het vuile werk dat hij gedurende de hele partij opknapt.
In de 90e minuut sprintte Martijn nog maar eens over links langs alles en iedereen en was het Roderiek Gaakeer die de eindstand van 4-0 op het bord zette.
Die uitslag impliceert een makkie, maar dat was het alles behalve.

We zijn er bijna, maar nog niet helemaal. De wedstrijdbal werd gesponsord door Sjaak en Henk Schipper, waarvoor dank.