Het verschil is nu negen punten, maar….

De Meeuwen 1

Nieuwdorp 1

Mannen, 1, 2e klasse E

27 januari 2018 14:30

Onbekend

Fraai was het niet wat De Meeuwen en Nieuwdorp, het in groten getale opgekomen publiek, voorschotelde in de topper tussen koploper De Meeuwen en het op de tweede plaats staande Nieuwdorp. Inzet was er wel te zien op het veld ondanks de harde wind.

Er stond voor beide ploegen nogal wat op het spel. Bij winst van de thuisclub zou het verschil met Nieuwdorp negen punten bedragen. Mocht de winst echter naar de Nieuwdorpers gaan dan was het verschil nog maar drie punten en lag de strijd om de titel in deze klas weer open.

Met de wind in de rug vlogen De Meeuwen al snel richting het doel van de Nieuwdorpers en er ontstonden dan ook wat kansen. Zeker de indraaiende corners brachten gevaar. Nieuwdorp probeerde onder deze druk uit te komen en het lukte om enkele keren dicht bij het doel van de gastheren te komen en zowaar creëerde men af en toe, door hard werken, een enkele kans. Maar De Meeuwen hadden, mede door de wind in de rug, iets meer overwicht en balbezit. De eerst helft eindigde met een 0-0 op het scorebord.

Menig supporter van Nieuwdorp hoopte dat de tweede helft, met de wind in de rug, Nieuwdorp hiervan zou profiteren. Er werd wel gestreden om de bal, maar toch ging het niet zoals men had gewenst. Het zal de 53e minuut zijn geweest, dat De Meeuwen door een gelukje in het zadel werden geholpen. Na een scrimmage voor het doel van Nieuwdorp werd de bal door een Nieuwdorper in eigen doel gewerkt. (1-0)

Na deze domper en enkele wijzigingen ging Nieuwdorp op jacht na de gelijkmaker. Er werd een schepje bovenop gedaan, maar de spelers van De Meeuwen waren zeker niet van plan om zich gewillig over te geven en grepen dan ook in waar het nodig was. Met nog enkele kansen over en weer eindigde de wedstrijd in 1-0. En dat betekende dat het verschil tussen koploper De Meeuwen en het op de tweede plaats staande Nieuwdorp opgelopen is tot negen punten.

Maar als optimist zeg ik er is nog niets beslist…….