Tevreden?

Klundert 1

Nieuwdorp 1

Kevin van Iersel (intikker)
... (vrije trap)
... (intikker)
Roy de Smit (afstandschot)

Mannen, 1, 2e klasse E

9 december 2017 14:15

Onbekend

Duurde de wedstrijd Klundert-Nieuwdorp maar tien minuten. De eerste tien minuten van de wedstrijd bedoel ik dan. Want toen had Nieuwdorp het beste van het spel en was het Klundert de baas.

Het was de derde minuut van de wedstrijd toen Martijn de Goffau op kon komen over de linkerkant en een perfecte voorzet gaf op Kevin van Iersel. Zijn inzet betekende een 0-1 voorsprong voor Nieuwdorp. Nieuwdorp probeerde in deze fase de voorsprong te verdubbelen, maar naar gelang de minuten verstreken, werd het spel steeds rommeliger. Klundert kwam daardoor meer aan de bal en kreeg kansen om  de gelijkmaker te maken. Dat gebeurde dan ook in de 32e minuut, toen een vrije trap van Klundert achter keeper Ruud la Grand tegen de touwen eindigde, 1-1.  Het werd nog erger voor Nieuwdorp, want nog geen drie minuten later, leidde balverlies de voorsprong voor Klundert in, 2-1. Dat was tevens de ruststand.

De tweede helft ging iets beter voor Nieuwdorp, maar het spel was erg onrustig. Nieuwdorp probeerde steeds vaker de aanval op te zoeken, maar moest oppassen voor Klundert, dat regelmatig de verdediging van de Nieuwdorpers onder druk probeerde te zetten.

Gelukkig, voor alles wat groen en wit was, konden in de 72e minuut de handen de lucht in. Roy de Smit was het, die een vrije trap geweldig achter de keeper van Klundert binnen kegelde, 2-2. Na deze gelijkmaker gingen beide elftallen nog op zoek naar de winnende treffer, maar het bleef tot het einde 2-2.

Of Nieuwdorp nu twee punten in en tegen Klundert heeft laten liggen, of dat men tevreden moet zijn met één punt…..