Lekkere winst voor het tweede

Nieuwdorp 2

SSV'65 3

Roderiek Gaakeer (intikker)
... (schot)
Jurian Hage (intikker)

Mannen, 2, 3e klasse B

4 november 2017 14:00

Onbekend

SVN 2 begon op deze regenachtige dag als koploper aan de wedstrijd tegen SSV 3. Al snel wist SVN de bal rond te laten gaan en maakte het duidelijk dat het de bovenliggende partij wilde zijn.

Door het goede druk zetten en de prima organisatie resulteerde dat na een kwartier al in een 3-0 voorsprong. Nino zorgde met een droge knal van 20 meter voor de 1-0, Arjan Offermans schoot na een mooie individuele actie de 2-0 binnen en hij kopte daarna een corner binnen voor 3-0.

Roderiek wist later ook tot scoren te komen, omdat SVN 2 het goede spel vast wist te houden. Nino schoot wederom van afstand op doel waarop de keeper pareerde. Roderiek kon daarop eenvoudig binnentikken. Er volgde een zwakkere fase waarvan SSV profiteerde. Bij een vrije trap was er geen goede organisatie waardoor er een corner werd weggegeven. De corner die volgense resulteerde in 4-1. Voor rust wist Roderiek de marge weer terug op 4 te brengen. Via een aanval over links kwam de bal voor bij de opgekomen Johan. Johan nam de bal aan waarna Roderiek uithaalde en de bal verdween in de hoek.

Na rust een ander SVN en een ander SSV. SSV pompte meer energie in de wedstrijd en SVN leek het wel te geloven. Uiteindelijk kwam de 6-1 nog op het scorebord nadat een corner kort werd genomen en de voorzet bij Jurian belandde. Een aanraking was al genoeg om de bal achter de keeper te krijgen.

Noemenswaardig is nog dat Martijn Nieuwenbroek onverwachts zijn rentree moest maken, en wel in de spits. Helaas maakte hij geen goal nadat hij nog wel een vrije trap opeiste. Een prima resultaat waardoor het negatieve doelsaldo is weggepoetst. Komende 2 weken kunnen de mannen van Jaap de Vos de borst natmaken in strijd om de eerste periode tegen MZC 3 en Kloetinge 3.