Knappe overwinning voor 't 2e

14 oktober 2017 14:30

Bram van Eenennaam

Onbekend

Vandaag stond de altijd lastige wedstrijd tegen Krabbendijke 2 op het programma. Vorig jaar ging de wedstrijd twee keer verloren. De taak was vandaag om de drie punten op Nieuwdorp te houden.

SVN 2 begon met een lange bal aan de wedstrijd. Na een periode van balbezit werd Nieuwdorp slordig. Jeffrey moest met een sliding ingrijpen en schoot daarmee per ongeluk de bal in eigen doel vanaf een meter of 20: 0-1. Nieuwdorp was sterker, maar de scherpte voor het doel was er niet. Martien wist uit een corner zijn hoofd niet goed tegen de bal te krijgen en even later lukte Michey dat ook niet uit een vrije trap. Later kreeg hij de kans op 1-1, maar hij schoot de bal met links over. Ook de scheids werkte nog niet mee na een handsbal in het zestienmetergebied bij Krabbendijke. Leon hield ons nog een paar keer op de been.

In en na de rust enkele wijzigingen in de opstelling, maar er was in de rust weinig aa te merken op het goede spel.

De tweede helft zette SVN 2 de lijn uit de eerste helft door en kwam op gelijkerhoogte door een kopbal van Michey op de op maat gegeven voorzet van Jurian vanaf de rechterkant. Nieuwdorp bleef aanzetten mar vergat bij balverlies snel om te schakelen en dat resulteerde in 1-2. Gelukkig bleef Nieuwdorp het goede spel vasthouden. Arjan Offermans produceerde een goede breedtepass waarbij Michey werd geschopt. Penalty. Pascal benutte deze feilloos in de rechterhoek voor 2-2. Jurian tekende vlak daarna voor de overwinning, omdat een lange vrije trap van de goedspelende Mark op zijn kruin viel en daarbij stond de keeper op het verkeerde been. Daarvoor  had hij Krabbendijke nog een paar keer gered.

Een goede overwinning voor SVN 2!