Gelijkspel door uitblinkende keepers

4 maart 2017 14:30

Bergen, S. van den

Onbekend

De wedstrijd Klundert-Nieuwdorp eindigde in 0-0. Men zou kunnen denken dat het een saaie wedstrijd was, het tegendeel is waar. Beide elftallen kregen kansen om te scor-en, maar dit keer was de hoofdrol weggelegd voor zowel de keeper van Klundert, als de keeper van Nieuwdorp. Voor dat de wedstrijd begon, werd er een minuut stilte in acht genomen, i.v.m. het overlijden van Jorien v.d. Gruijter. Zij was de vrouw van Theo v.d. Gruijter en moeder van Steef en Remon, spelers bij de senioren sv Nieuwdorp.

De wedstrijd tussen Klundert en Nieuwdorp liet veel fysieke kracht zien. Het was dan ook een levendige wedstrijd, die meer spannend was dan fraai. De scheidsrechter had geen makkelijke middag om alles in goede banen te leiden en strooide gul met gele kaarten om de gemoederen wat tot bedaren te brengen.

Toch was het een vermakelijke wedstrijd. Klundert en Nieuwdorp streden om ieder meter. De ene keer was Klundert de baas en de andere keer was het Nieuwdorp dat er bovenuit sprong. Het enige nadeel bij Nieuwdorp was, zeker de eerste helft, dat men elkaar niet kon vinden. Te veel ballen werden in de voeten van de tegenstander gespeeld, zodat die gemakkelijk aanvallend in het zadel werden geholpen.

In de eerste helft was er ook nog een Karsdorpje* te zien. Deze knappe verdedigende actie kwam op naam van Roderiek Gakeer, die met een uiterste krachtinspanning, de inzet met zijn voet wist te keren. Maar ook beide keepers stonden op hun post en bij rust was de stand 0-0.

De tweede helft werd de spanning nog meer opgebouwd. Ook nu waren beide elftallen op zoek naar een treffer die de uiteindelijke beslissing zou moeten brengen. Zo kopte Janick van As de bal dichtbij op doel, maar de keeper van Klundert had daar een passend antwoord op. Ook Klundert kreeg de kans om de score te openen. Met een katachtige reflex tikte Ruud la Grand de ingebrachte bal uit zijn doel.

Maar daarvoor had hij ook al een paar keer goed gereageerd op inzetten van de gastheren. Er werd gestreden tot de laatste minuut op het kunstgras in Klundert, de wedstrijd bleef dan ook tot het laatste fluitsignaal spannend. Mede door knappe acties van beide doelverdedigers, werd deze wedstrijd onbeslist afgesloten, 0-0.

*Met dank aan Peter de Vos.