Remise in de Sloedamderby voor het 2e

... (penalty)

17 januari 2017 20:00

Onbekend

Op dinsdagavond 17 januari werd er door de mannen van het tweede een oefenwedstrijd afgewerkt op Arnemuiden 2, uitkomend in de reserve 1e klasse.

Al snel was het duidelijk dat Arnemuiden het spel wilde maken en dat Nieuwdorp het moest hebben van snelle uitbraken. Dit resulteerde na een kwartier in 0-1. De bal werd op de stip gelegd en benut door Pascal, nadat Jerzy in de zestien werd neergelegd. Na ook wat kansjes voor Arnemuiden werd het na een half uur 0-2. Een goede actie van Martijn en een assist van Pieter resulteerde in een doelpunt voor diezelfde Martijn. 0-2 de rust in gaan was een prima tussenstand.

Na de rust had Arnemuiden het betere van het spel. Nieuwdorp kreeg wel kansen door een aantal gevaarlijke uitbraken via Nick. Arnemuiden maakte een minuut of 10 na rust de aansluitingstreffer. Er werd vanaf de aanval en het middenveld niet goed ingegrepen waardoor de verdedigers onderbemand raakten. Een schot van ongeveer 18 meter was voor Leon onhoudbaar. Arnemuiden probeerde de wedstrijd naar zich toe te trekken. Dik een kwartier voor tijd werd de bal wederom op de stip gelegd. Pascal beging een overtreding op de rand van het zestienmetergebied. De spits van Arnemuiden benutte de strafschop: 2-2. In het laatste kwartier waren de beste kansen voor Nieuwdorp. Toch vielen er geen goals meer.

Een goede, welverdiende uitslag tegen een goede tegenstander. Zaterdag staat er een wedstrijd tegen Bruse Boys 2 op het programma.