Zou het weer zo'n doelpuntenfestijn worden?

Borssele 2

Nieuwdorp 3

Mark Heijstek (intikker)

Mannen zaterdag, 3, 5e klasse 03

3 december 2016 12:45

Ronald Timmerman

Onbekend

De returnwedstijd in en tegen Borssele 2 stond vandaag op het program. De wedstrijd in Nieuwdorp was een waar doelpuntenfestijn, eindstand 9-5 voor de onzen. Zou het vandaag weer zo’n een spektakelstuk worden?

De eerste helft was vrij rommelig, er was  weinig middenveld of dit werd niet gebruikt. Toch een  aantal kansen aan beide kanten. GJ Niewenhuijse probeerde het een aantal keer. Aan de andere kant was het Frank vd Bliek die als keeper een sta-in-de-weg bleek voor de aanvallers in het zwarte tenue.

Een kleine tien minuten voor rust lukte het om op voorsprong te komen. Kevin vd Visse was er als de kippen bij om een rebound binnen te werken. Met deze 0-1 voorsprong gingen we de rust in.

Na de thee een aantal nieuwe gezichten, waaronder Marius Benjert en Mark Heijstek. Eerstgenoemde werd na een goede aanvalsopzet op de linkerflank de diepte ingestuurd. Marius haalde de achterlijn en zorgde voor een scherpe voorzet. Zoals zo vaak stond Mark op de goede  plek en gleed de bal bij de tweede paal binnen, 0-2.

In het vervolg van de wedstrijd waren er aan beide zijden nog wat kansen en kansjes. Onze keeper in de tweede helft Remon vd Gruiter wist net als zijn voorganger het doel schoon te houden. Een degelijke 0-2 overwinning.