Kampioenschap raakt uit zicht

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse B

18 maart 2017 13:00

Onbekend

Nadat eindelijk iedereen was gearriveerd op de SVN was er wedstrijdbespreking. Daarna reden we met 13 man naar Zierikzee voor de uitwedstrijd tegen MZC 3. Thuis werd er met 3-0 gewonnen.

In de warming-up merkten we dat het veld erg hobbelig was. Ook stond er erg veel wind op het veld.
We begonnen de wedstrijd met wind tegen en het was duidelijk te merken dat MZC er zin in had. Ik denk dat ze namens zichzelf en hun tweede elftal zich wilde revancheren en dit lukte in de eerste helft.

SVN was matig in de duels en nog slordiger aan de bal. We kregen geen grip op de wedstrijd waardoor MZC begon te geloven in een stunt. Na 25 minuten viel er een bal door de wind over de verdediging, hieruit volgde een corner waarna een aanvaller van MZC Leon passeerde voor 1-0. Diverse keren hield Leon ons op de been om de schade te beperken.

In de rust was er een rustige bespreking om de puntjes op de i te zetten tijdens de tweede helft.
De tweede helft hadden we wind mee en we probeerden MZC meteen onder druk te zetten. Er werden weinig echt grote kansen gecreerd. MZC scoorde zelfs de 2-0 uit een vrije trap van een meter of 20.

Nieuwdorp probeerde van alles om het MZC moeilijk te maken maar was eigenlijk niet bij machten door het slechte spel. Ook het verschuiven van de opstelling leverde niets op waardoor het verlies niet voorkomen kon worden.

Hiermee kan het zicht op het kampioenschap volledig uit het hoofd worden gezet. Zaak is nu, om een periodetitel te pakken.