Lege handen

29 april 2017 14:30

Verstraten, C.P.A.H.

Onbekend

De uitwedstrijd tegen Terneuzense Boys was nu niet bepaald een wedstrijd waar de vonken van af sprongen. Jammer genoeg moest Nieuwdorp wel met lege handen naar huis. Het werd 1-0 voor de thuisclub.

En dat was volgens mij niet nodig geweest. De eerste helft liet twee ploegen zien die op zoek waren naar hun vorm. Want om nu te zeggen dat er goed werd gevoetbald…. Toch was het Terneuzense Boys dat profiteerde van onoplettendheid in de Nieuwdorpse verdediging. In de 41e minuut scoorde de Oranjehemden 1-0. dit was ook de ruststand.

Na de thee moest Nieuwdorp wel komen om minimaal de gelijkmaker op het scorebord te krijgen. Maar de thuisploeg kreeg daardoor af en toe de ruimte om het doel van Nieuwdorp op te zoeken. De verdediging van Nieuwdorp bleef overeind en Ruud la Grand kon zijn kunsten tot twee keer toe vertonen door een tweede doelpunt van Terneuzense Boys te voorkomen.

Het laatste kwartier zette Nieuwdorp nog aan om de gelijkmaker te forceren en kreeg door dit offensief meerdere kansen om te scoren. Helaas zonder resultaat. Of de keeper van Terneuzense Boys lag in de weg, of, men schoot te gehaast de bal over en een kopbal van Kevin van Iersel belandde op de lat.

Het bleef 1-0 en nu maar op naar de volgende wedstrijd om daar de boel zeker te stellen.