Voor de tweede keer achter elkaar de nul en weer drie (kostbare) punten

Nieuwdorp 1

FC Axel 1

Kevin van Iersel (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse E

22 april 2017 14:30

Ngoumout, J.

Onbekend

Ook deze thuiswedstrijd van Nieuwdorp tegen Axel moest gewonnen worden om weg te blijven van de onderste plaatsen. Uiteindelijk won de thuisploeg met 3-0 maar het “spektakel” zat duidelijk in de tweede helft.

Het hoogtepunt van de eerste helft was eigenlijk het optreden van Vince Kers, de pupil van de week. Hij schoot de wedstrijdbal, geschonken door Bleijko Beton Industrie uit Walsoorden, feilloos binnen in het Axelse doel. Samen met een bal op de paal van het doel van Nieuwdorp, is de eerste helft wel verteld. Beide elftallen probeerden het wel maar creëerde niet echt grote kansen, wel een paar mogelijkheden. Ruststand: 0-0.

De tweede helft echter was van een heel ander kaliber. Axel, toch de iets betere voetballende ploeg, keek na 52 minuten tegen een 1-0 achterstand aan, na een kopbal van afstand, door Kevin van Iersel. Drie minuten later lukte het Martijn de Goffau niet om de rebound, na een hard schot van Martijn Simonse, binnen te schieten voor de 2-0.Ruud la Grand onderscheidde zich door zijn ploeg met een knappe redding, na een 1 op 1 situatie, op de been te houden.

Het was wederom Kevin van Iersel, die op aangeven van Stefan v.d. Klooster, zijn tweede doelpunt van de middag maakte, 2-0. Nieuwdorp vocht voor wat ze waard was, terwijl Axel vaak de lange en hoge bal hanteerde om in de buurt van het doel van Nieuwdorp te komen, waar Ruud tot twee keer toe zijn mannetje stond en de Axelaars niet tot scoren liet komen.

Gelukkig maakte Martijn de Goffau in de 88e minuut aan alle onzekerheid een eind toen hij alleen op de keeper van Axel af ging. Zijn treffer betekende 3-0 en wederom een belangrijke overwinning voor Nieuwdorp.