Geknepen billen

Oostkapelle 1

Nieuwdorp 1

Frank Oostdijk (vrije trap)
Janick van As (intikker)
...

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse E

8 april 2017 14:30

Kaptein, G.J.

Onbekend

De zon scheen voor Nieuwdorp in Oostkapelle. Na een reeks van vervelende nederlagen, was er eindelijk een overwinning. Een broodnodige overwinning.

De wedstrijd was nauwelijks twee minuten oud of de bal lag achter de verbouwereerde keeper van Oostkapelle. Frank Oostdijk nam weer eens met gevoel een vrije trap en zag zijn schot doel treffen, 0-1.

Niet veel later kreeg Stefan v.d. Klooster de kans om de score voor Nieuwdorp te verdubbelen, maar hij vond de keeper van Oostkapelle op zijn weg.

Na deze hoogtepunten werd het een zenuwachtige wedstrijd. Zowel de thuisploeg als Nieuwdorp kwamen niet echt aan goed voetbal toe. Er werden stevige, maar sportieve duels uitgevochten, er werd gestreden om elke millimeter gras, maar het was niet fraai wat de toeschouwers kregen voorgeschoteld. Toch was het Nieuwdorp dat in de 36e minuut op 0-2 kwam. Op aangeven van Jean Paul van As kon Janick van As de bal binnen schieten.

Oostkapelle kreeg ook enkele kansen, maar Keeper Ruud la Grand stond op zijn post en bij de rust was de stand nog 0-2. Oostkapelle probeerde direct na rust druk te zetten op de defensie van Nieuwdorp. Terwijl Nieuwdorp wanhopig op jacht ging na de waarschijnlijk bevrijdende derde treffer. Tot de 72e minuut werd er verdedigd zoals er verdedigd moet worden. Weg die bal! Maar Oostkapelle scoorde toch de aansluitingstreffer, 1-2.

Stefan v.d. Klooster kreeg de unieke kans om er 1-3 van te maken. Helaas werd de door hem ingeschoten penalty door de keeper van Oostkapelle gestopt. Wat volgde waren ruim vijftien doldwaze minuten, waarbij zeker de Nieuwdorpfans af en toe met geknepen billen langs de lijn hebben gestaan. Je hoorde dan ook een zucht van verlichting toen de scheidsrechter de wedstrijd beëindigde.

Drie kostbare punten konden worden meegenomen naar Nieuwdorp. Volgende week de inhaalwedstrijd in Middelburg tegen Dauwendaele, als die wedstrijd nu ook nog drie punten zou kunnen opleveren….