SV Nieuwdorp 1 - FC Dauwendaele 1

3 september 2016 14:30

Jong, H.E. de

Onbekend

Nieuwdorp en Dauwendaele waren de eerste helft aan elkaar gewaagd. Beide elftallen deden niet voor elkaar onder. De bezoekers hadden iets meer overwicht op het middelveld en dat leverde twee twee kansen op die keeper Ruud la Grand uitstekend onschadelijk maakte. Nieuwdorp kreeg ook nog de mogelijkheid om de score te openen, maar de inzet trof de paal.

In de 46e minuut van de boeiende eerste helft, was het de net van vakantie teruggekeerde en ingevallen Stefan v.d. Klooster, die de ban brak voor Nieuwdorp. Zijn inzet betekende dat de thuisploeg met een 1-0 de kleedkamer in kon gaan en van de thee kon genieten.

De tweede helft was nog geen twee minuten oud toen een verdediger van Dauwendaele een overtreding op Martijn Simonse maakte. De scheidsrechter bestrafte deze overtreding met een rode kaart, zodat Dauwendaele de resterende tijd met tien man verder moest.  Dit was het kantelpunt in de wedstrijd.

Toch duurde het nog tot de 70e minuut voordat het 2-0 werd. Stefan v.d. Klooster was de doelpuntenmaker. Dauwendaele gaf de moed nog niet op en kon door geklungel in de verdediging van Nieuwdorp op 2-1 komen in de 77e minuut. Na deze treffer ging het snel met de doelpunten. Eerst was het Nieuwdorp dat tot scoren kwam via Martijn Simonse in de 81e minuut en Kevin van Iersel in de 86e minuut. Dauwendaele deed in de 88e ook nog een duit in het zakje, 4-2 en dat betekende na negentig minuten voetbal ook de eindstand.

Ik denk dat Nieuwdorp terug kan kijken op een geslaagde start van deze competitie. De eerste wedstrijd winnen geeft een lekker gevoel en is zeker goed voor het vertrouwen.