VV Arnemuiden 1 - SV Nieuwdorp 1 (vriendschappelijk)

Arnemuiden 1

Nieuwdorp 1

... (scrimmage)
Janick van As (corner)
... (intikker)

9 augustus 2016 19:30

Onbekend

Ik denk dat de oefenwedstrijd tussen Arnemuiden en Nieuwdorp nuttig is geweest voor zowel de trainer van Arnemuiden als voor Huib Meerman. De wedstrijd werd in een hoog tempo gespeeld.

Beide elftallen zochten vaak het doel van de tegenstander, zodat het spel op en neer golfde. Arnemuiden was iets feller op de bal en Nieuwdorp probeerde voetballend de tegenstander hun wil op te leggen. Ondanks een paar spannende momenten voor het doel van Nieuwdorp, werd er gerust bij een 0-0 stand.

Na de rust was het wederom Arnemuiden dat het initiatief nam en dat resulteerde in een treffer, dat gebeurde al vroeg in de tweede helft. Maar Nieuwdorp heeft in het verleden al bewezen dat het een veerkrachtig elftal heeft. Zo ook nu, Janick van As zorgde voor de verdiende gelijkmaker. (1-1) Toch was het Arnemuiden dat aan het langste eind trok. In de 72e minuut scoorde de thuisploeg en de eindstand, ondanks verwoede pogingen van Nieuwdorp om er nog een gelijkspel uit te slepen, werd bepaald op 2-1.

Ondanks deze nederlaag voetbalde Nieuwdorp de gehele wedstrijd niet onverdienstelijk. Ik ben benieuwd wat Nieuwdorp a.s. zaterdag op de finale-dag van het BSC-toernooi nog in petto heeft.