Een punt uit het vuur gesleept in de winterse kou!

Goes 35+1

ST Nieuwdorp/Patrijzen 35+1

1e klasse Vrijdag 1

2 december 2022 19:30

E.J.J. de Koning

Sportpark Het Schenge
Geldeloozepad 1 f
4463AJ
GOES
tel. 0113-211126

Na een paar weken de tijd om te herstellen, voor sommigen geen overbodige luxe (he Fers ;-)), mochten we weer op pad met de 35+. Dit keer stond de uitwedstrijd tegen Goes op het programma. In de eerste wedstrijd bleek wel dat de Goesenaren behoorlijk wat kwaliteit herbergen in hun 7-tal. Toen wisten we ternauwernood de winst (3-2) te pakken.

In de loop van de week bleek het lijstje afwezigen (werk, blessures, etc.) net zo lang te zijn als het lijstje aanwezigen. Met de kennis dat we putten uit 14 spelers weet je direct dat het een smalle selectie wordt. Gelukkig konden we dit maal een beroep doen op Joel Balleur en Gabriel Sapuleta uit onze samenwerking met Patrijzen (bedankt nog mannen!).

Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats bij sportpark 't Schenge is het nog een korte wandeling naar de accommodatie van VV Goes. Direct wisten we dat we zelf de nodige energie in de wedstrijd zouden moeten leggen om het warm te krijgen, want de wind was koud en guur en volgens sommigen lag de gevoelstemperatuur ver onder 0.

Na zo lang mogelijk tijd te hebben gerekt in het kleedlokaal gingen we het veld op voor een felle warming-up. De mannen van VV Goes met alle bekende gezichten in de gelederen waren er ook klaar voor. De eerste fase van de wedstrijden lieten de groen-witten de bal lekker rond gaan, al creërden we niet heel veel kansen, op dat moment waren we aardig in control. Dit resulteerde na een minuut of 8 in de eerste echte kans en deze werd vakkundig binnengewerkt door Ralf Kole. Goes probeerde daarna wat meer van zich af te bijten, kwam wat meer in de buurt van onze goal, maar het verdedigende blok, met hardwerkende middenvelders ervoor wisten de pogingen van Goes voortijdig te kraken. Kwamen ze toch met een bal op goal, dan stond Ruben Otte zijn mannetje. Na 23 minuten kregen we een vrije trap in de buurt van de Goesze goal. GJ Niewenhuijse achter de bal. Een vlammend schot bedoeld in de linkerhoek, kraakte enigzins in de muur, maar vloog zo in de rechterhoek 2-0. Helaas konden we deze stand niet vasthouden tot de rust. Met een aardige aanval prikte Goes de aansluitingstreffer nog binnen.

Tijd voor de rust, even rustig wachten op de thee, beetje opwarmen en toen mochten we weer de kou in voor de tweede 30 minuten. In de eerste wedstrijd speelde Goes een veel betere tweede dan eerste helft, dus we waren gewaarschuwd. Toch bleek dat ze weer het zelfde vaatje hadden getapt, want Goes speelden ons continu achteruit. We konden de bal moeilijk weg krijgen en wanneer we Fers hadden bereikt met een lange bal was het moeilijk om aan te sluiten. Zodoende was het eigenlijk wachten op een goal van Goes. De onzen werkten echter het snot voor hun ogen, vuile meters werden gemaakt en er was een hoge mate van opofferingsgezindheid. Toch moest Ruben nog eenmaal capituleren, waardoor we met een 2-2 eindstand van het veld afliepen.

Hard gewerkt mannen en een prima punt om meer naar Nieuwdorp te nemen, mar niet voordat we nog een biertje, colaatje, chipje hebben genuttigd in de gezellige kantine/sponsorhome van de VV Goes.