3 punten na potje kansen produceren op Hanswest

4417CN
HANSWEERT
tel. 0113-383123

Op vrijdagavond 4 november mochten de strijders van het 35+ team aantreden voor de uitwedstrijd op Hansweert. Twee teams die overlopen van ervaring gingen de degens kruisen en voor Fersujan was het een weerzien op terrein waar hij in een ver verleden furore heeft gemaakt.

De aanloop naar de wedstrijd werd gekenmerkt door behoorlijk wat afmeldingen door werk/blessures/vakanties. Gelukkig mochten we Martijn Brouwer en Pieter van Ginkel lenen van het 2e/4e. Na een korte, doch straffe opwarming van de spieren begonnen we op een briljant verlicht biljartlaken aan de 2 x 30 minuten.

De eerste minuten was het voornamelijk aftasten, wat speldenprikjes voornamelijk richting de goal van Hansweert. Ook Mark Yellowhead mocht een tweetal keer handelend optreden, maar kwam geen moment echt in de problemen. Na een kwartier kwamen Frank Oostdijk en Marcel Otte in het veld voor Pieter van Ginkel en Fersujan Selim. Binnen 90 seconden liet Frank het netje bollen. Volgens mij raakten we in die periode rondom de openingstreffer drie de paal, schoten we een aantal keer op de keeper, stond het doel voor Tim echt een meter teveel naar rechts en kon Ralf zn buik niet genoeg over de bal leggen waardoor de bal richting de Schelde verdween. Na een periode waarin we dus best wat kansen kregen, vond Brouwer het welletjes. Hij begon een rush vanaf eigen helft, had nog net genoeg adem om de bal af te spelen, positie te kiezen en droog binnen te knallen (0-2). Dit was tevens de ruststand.

Na een bakje thee, het doornemen hoe de looplijnen bevielen en de nodige wissels die werden doorgevoerd, betraden we vol goede moed het veld voor de tweede x 30 minuten. Eigenlijk best wel een kopie van de eerste helft. Hansweert probeerde het even, dit keer stond Peter de Winter zn mannetje onder de lat. Verder vooral kansen voor de groen-witten. Tim en Fers kwamen steeds vaker in stelling. Toch was het Martijn Brouwer die het nog even een keer voor moest doen. Met een droge knal maakte hij de 0-3. Toen hadden Fers en Tim de juiste afstelling voor het vizier overgenomen van Martijn en scoorden ze respectievelijk de 0-4 en 0-5. Tevens de eindstand.

Met een biertje, colaatje en snackje werd de match nabesproken. Op 2 december mogen we weer. Uit in en tegen Goes.