Nieuwland uit, altijd lastig!

Nieuwland 2

ST Nieuwdorp/Patrijzen 3

19 september 2020 14:30

Onbekend

Het derde elftal van Nieuwdorp reisde afgelopen zaterdag af naar Nieuwland voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Het was een weinig warm, maar na ongeveer zes maanden van afwezigheid had iedereen toch weer zin in een goede pot voetbal. Nadat de opstelling bekend was gemaakt en er een straffe warming-up was gedaan, kon de wedstrijd beginnen.

Na ongeveer vijf minuten voetballen ging Rick Nooteboom naar het gras. Er leek geen speler in de buurt te zijn, maar de jonge middenvelder van Nieuwdorp kermde van de pijn. Een speler van Nieuwland wist nog ergens een brancard vandaan te halen, eentje die tijdens de wereldoorlogen waarschijnlijk ook al eens van pas was gekomen. De trieste aftocht van de een, betekende de glorieuze binnenkomst van de ander; een debutant: Rens Koole! In de minuten daarna kreeg Nieuwland enkele kansen, maar ze schoten niet met scherp. Tóch was niet veel later de 1-0 te bewonderen. Grensrechter Wilmar de Kraker wist zeker dat het buitenspel was (ook aanvallers van Nieuwland gaven dit achteraf te kennen) en stak zijn vlag de lucht in. De scheidsrechter dacht het echter beter te weten en sloeg het advies van zijn assistent in de wind. Weet je gelijk weer waar je het voor doet! Nieuwdorp kwam er af en toe goed uit, maar tot grote kansen leidde dat niet. Een corner van Nieuwland leverde een kwartier voor rust de 2-0 op. De koppies van de spelers van Nieuwdorp gingen al een beetje hangen. Het is nog altijd onduidelijk of dit door de tegendoelpunten of de bloed verzengende hitte kwam. Vijf minuten vóór we het nodige vocht tot ons mochten nemen, kwam Nieuwdorp er opnieuw een keer goed uit. Aan de linkerkant van het zestienmetergebied stak Coen Taal een balletje de diepte in en Rien Bakker rondde het koeltjes af met een geplaatste bal in het rechterhoekje: 2-1.

In de rust sloten er enkele verse krachten aan en werden er nog wat droge shirtjes aangetrokken. Nieuwdorp begon goed aan de tweede helft! Het kreeg via Ralf Kole en Coen Taal enkele kansen op een doelpunt. Ongeveer een kwartier na rust schoot Lennart Dekker uit de startblokken, waarop een speler van Nieuwland even aan de rem moest trekken. In een professionele wedstrijd was dit zeker een gele kaart geweest, maar in een professionele wedstrijd gooit ook niemand twee keer verkeerd in, dus we moesten maar leven met de beslissing van de scheidsrechter: vrije trap en geen kaart. Roel Wisse, die in de tweede helft een Toni Kroos achtige rol vervulde, ging achter de bal staan. Hij ging voor eigen succes en dat pakte goed uit! Met een sierlijke boog krulde de bal het doel in: 2-2. Nieuwdorp rook na dit doelpunt de overwinning en ging op weg naar een derde goal. Tien minuten na de gelijkmaker werd Wilmar de Kraker, in de rust ingevallen, weggestuurd aan de linkerkant. Hij kapte zijn man uit en bediende Coen Taal, een van de beste spitsen van Zuud-Beveland, op zijn wenken. Coen kopte de bal beheerst over de keeper in de bovenhoek: 2-3. Met dank aan het blok op het middenveld, kleerkasten van verdedigers en een betrouwbare doelman hield Nieuwdorp het doel schoon in de tweede helft.

De wedstrijd eindigde in 2-3 en Nieuwdorp kon de punten meenemen naar huis. Het elftal van Wesley Priester heeft de nodige veerkracht getoond en dat stemde de trainer meer dan tevreden!