Uit bij Spui, met af en toe een bui

Spui 3

ST Nieuwdorp/Patrijzen 3

3 oktober 2020 15:15

Onbekend

Het was een regenachtige oktobermiddag. Een stuk of vijftien atleten van Nieuwdorp 3 hadden de moed gevonden om naar Spui af te reizen voor een uitwedstrijd. Tijdens het omkleden deelde trainer Wesley aan de spelers mee welk strijdplan hij vooraf had uitgedacht.

Er was een verrassende basisplaats voor Niels Bakker, een van de uitblinkers van vorig seizoen. Hij zat voor het eerst dit seizoen weer bij de selectie en eiste gelijk een basisplaats op in het elftal van Priester. Eveneens verrassend was de verschijning van Leon de Goffau onder de lat. In het verleden is gebleken dat hij behoort tot de beste keepers van de Zak, maar vandaag was hij bereid om bij Nieuwdorp 3 het doel te verdedigen.

Scheidsrechter klaar, spelers klaar, de wedstrijd kon beginnen! Het begin van de wedstrijd was rommelig en leverde geen grote kansen op voor beide teams. Op een enkel zwak schot en misplaatste kopbal na, was er eigenlijk geen gevaar voor de doelen. Tot Nieuwdorp na een minuut of twintig wat meer begon aan te dringen. Zo kwam het via Lennart Dekker, Ralf Kole, Draak en Roel Wisse tot enkele mogelijkheden. Na een fout van Spui kreeg Lennart Dekker voor de rust nog een kans om de bal in het net te werken, maar hij vond de keeper op zijn weg. Kortom, het liep in de eerste helft alles behalve de spuigaten uit.

In het tweede bedrijf was het elftal van Nieuwdorp duidelijk de bovenliggende partij. Met een aantal verse krachten stuwde Nieuwdorp nu wat meer naar voren en kreeg het steeds meer ruimte op de helft van de tegenstander. Een minuut of vijftien na de rust versierde Nieuwdorp een corner, die op fabuleuze wijze werd binnengekopt door, de toen als centrale verdediger fungerende, Wilmar de Kraker. De assist kwam van spelmaker Roel Wisse. Rond het vallen van de eerste goal kreeg ook Spui enkele mogelijkheden om de aanval op te zetten, maar deze werden steeds keurig gecounterd door de Nieuwdorpse verdedigers. Het stond als een huis achterin! Verdedigers worden nog wel eens vergeten in het spelletje waar het vooral om scoren draait, maar in Spui lieten ze zien van onschatbare waarde te zijn. Het zal rond minuut zeventig geweest zijn toen Roel Wisse, na een lange rush, oog in oog met de keeper kwam te staan: hij faalde. U zult misschien denken: waar blijft die uitblinker van vorig seizoen? Nou, hier hebben we hem hoor! Na een steekbal werd Niels Bakker a.k.a. Mesut Özil bereikt. Hij kapte naar zijn zwakkere linker en lepelde de bal, met zijn chocoladebeen, over de keeper heen. Zo bracht hij de stand op 0-2. Niet lang na het vallen van het tweede doelpunt kreeg Coen Taal het op zijn heupen. De sterke, lichtvoetige spits passeerde gemakkelijk drie man en haalde verwoestend uit. Het aluminium, in de vorm van een lat, voorkwam een treffer. Tien minuten voor het eindsignaal kwam ook Rien Bakker nog oog in oog met de keeper te staan. Tot woede van de speler zelf, vond ook hij de keeper op zijn weg.

Het verschil wat in de eindstand te zien was, had veel groter kunnen zijn. Nieuwdorp was, gezien het spelbeeld, heer en meester. De drie punten gingen in de tas en de spelers maken zich weer op voor een thuiswedstrijd in het volgende weekend. Ik dank u voor het lezen en tot volgende week!