Het regende (doelpunten) in de derby

ST Nieuwdorp/Patrijzen 3

Lewedorpse Boys 3

10 oktober 2020 15:15

Onbekend

Het was tijd voor de eerste thuiswedstrijd van het seizoen en zowaar, de Lewedorpse buren kwamen op bezoek. In de kleedkamers werd nog wat gerekt met het aanhoren en bespreken van de opstelling, zodat er niet al te lang warmgelopen hoefde te worden.

Het was nat. Eén van de onderwerpen van gesprek was de terugkeer van centrale verdediger Martijn Brouwer. De gewonnen uitwedstrijd in Spui was aan zijn neus voorbij gegaan ten gevolge van een blessure, maar de vedette was weer fit genoeg om in de basis te starten. Na enkele rek en strek oefeningetjes te hebben gedaan, kon de wedstrijd dan toch beginnen.

Het derde elftal van Nieuwdorp nam gelijk het heft in handen. Het miste enkele grote kansen op een voorsprong, waarop Coen Taal dacht: Nu is het klaar! Vanaf randje zestien plaatste hij de bal langs de keeper in het hoekje voor de 1-0. Niet heel veel later had Roel Wisse dezelfde gedachte en zodoende tekende hij voor de 2-0. Enige tijd later besloot de al eerder scorende spits, die sterke, lichtvoetige beer, snoeihard uit te halen. De bal belandde op de binnenkant van de paal. Waar de keeper aan de grond genageld stond, was het niet genoeg voor de 3-0. De wedstrijd leek gemakkelijk te worden binnengesleept, tot op een gegeven moment wat onrust ontstond uit een Lewedorpse corner. Nieuwdorp kreeg de bal niet weg! Ondanks enkele verwoede pogingen van verdedigers en keeper, belandde de bal in het net: 2-1. Nieuwdorp rukte weer op om met een goed gevoel de rust in te gaan en zowaar kon Coen Taal nog een bal binnenlopen. Je tweede treffer maken vóór de rust, dat geeft vleugels! Nieuwdorp kon aan de thee met een 3-1 voorsprong.

Na de rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Lewedorp kreeg zo nu en dan iets meer ruimte voorin, maar dat gaf Nieuwdorp de gelegenheid om in de counter toe te slaan. Coen Taal tekende dan ook voor de 4-1 en schreef hiermee een hattrick op zijn naam. Lewedorp leek toen terug te slaan, maar dankzij een ongekende dubbele save van Peter de Winter bleef de stand onveranderd. Niet veel later werd door hard werk van Wilmar de Kraker een bal heroverd. Hierdoor kon Roel Wisse voor een tweede keer juichen, nadat hij een Nieuwdorpse voorzet kalm afrondde. Niet veel later maakten de Lewedorpse Boys de 5-2. Het enige wat ik daarvan weet is dat het wéér een doelpunt was die voortkwam uit een kluts situatie, waarin Nieuwdorp de bal niet weg kreeg. We kunnen dus concluderen dat Lewedorp geen fatsoenlijke goal gemaakt heeft en dat Nieuwdorp 90 minuten lang heer en meester was. Even voor het eindsignaal was daar nog een meesterlijke steekbal van Wilmar de Kraker op Coen Taal. Dames en heren u gelooft het misschien niet, maar laatstgenoemde prikte zijn vierde goal binnen! Nieuwdorp won met 6-2 en is daarmee koploper van de competitie met negen punten uit drie wedstrijden. Wie kan ons wat maken?