Verdiende 1 -2 overwinning op FC Axel.

FC Axel 1

Nieuwdorp 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

19 april 2014 14:30

Kuijntjes, W.H.

Onbekend

Een goed bespeelbaar veld, een leuk aantal toeschouwers, een aangenaam zonnetje, twee gemotiveerde elftallen en een scheidsrechter in een muisgrijze outfit waren de ingrediënten van de wedstrijd FC Axel tegen de SV Nieuwdorp.

Het waren direct al benauwde momenten in het doelgebied van Ruben door goed geschoten hoekschoppen, maar met veel kunst en vliegwerk resulteerde het niet in een snelle achterstand. Het leek wel of Axel het eerste kruit verschoten had en zeker toen in de 8ste minuut Ruud la Grand ( of was het Kevin ?) een loepzuivere pass op Janick afvuurde en laatstgenoemde onhoudbaar 0-1 kon scoren. Nieuwdorp hield constant de Axelverdediging onder druk, waardoor zij nauwelijks hun gevaarlijke spits in stelling konden brengen. Stefan had in de 21ste minuut een wereldgoal in gedachten door een afgeslagen bal hoog over de keeper in de kruising te plaatsen maar de bal raakte waarschijnlijk een splinter of een knoest, de bal vloog via de paal naar de voor ons verkeerde kant uit. Vlak voor rust leek het erop dat Axel met een gelijkstand de rust in zou gaan, maar Ruben wist met een katachtige beweging de hard ingekopte bal te keren.

De tweede helft was een kopie van de eerste helft. Een geconcentreerd Nieuwdorp hield veel balbezit en stoorde al vroeg de Axel aanval. Niels deed dit volgens de goed leidende scheidsrechter wat al te fel en dat resulteerde in een gele kaart voor hem en een vrije trap voor Axel. De goed genomen vrije trap belandde in het strafschopgebied en op een of andere manier daarna achter Ruben in zijn doel. 1-1 dus. De groen-witten deden er direct een schepje bovenop en al snel werd Axel weer op achterstand gezet doordat een uitblinkende en hard werkende Janick een fantastische bal kreeg voorgezet door Martijn en koppend de keeper wist te verslaan. De stadionklok bleef minutenlang op 89 staan, maar gelukkig was de scheidsrechter ook bij de tijd en floot voor het eind van de wedstrijd. Een verdiende 1–2 overwinning was een feit en complimenten voor een goed draaiend team.