Luctor/Heinkenszand-sv Nieuwdorp 3-0

3 oktober 2020 21:30

René van der Vliet

Nieuwdorp speelde vanmiddag eigenlijk niet onaardig, alleen moeten de kansen nog benut worden. Als dat de volgende wedstrijd(en) gebeurt, komen de punten vanzelf.

Na drie minuten wedstrijd waren de toeschouwers, die buiten het terrein de wedstrijd volgden o.a. op anderhalve meter afstand van een boom, getuige van het doelpunt wat oud-Nieuwdorpspeler Kevin van Iersel maakte.                                                                                                                      Hierna werd het best wel een aantrekkelijke wedstrijd van beide kanten. Er werd gevoetbald, er werd ingegrepen waar nodig, beide elftallen waren op zoek naar een doelpunt. Het bleef tot de rust 1-0.

In de pauze werden de toeschouwers in de bossen nog getrakteerd op een warme kop koffie, Luctor/Heinkenszand toonde een prima gastheer te zijn onder deze voor iedereen vreemde omstandigheden. Het was de 48e minuut toen de thuisploeg op 2-0 kwam door gerommel in de achterhoede van Nieuwdorp.                                                                                                  Nieuwdorp legde het hoofd niet in de schoot en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Dat was in een periode dat de Nieuwdorpers even het heft in handen had.                                                  Echter, tot twee keer toe, was de Luctor/Heinkenszand keeper een sta in de weg voor Nieuwdorp bij één-tegen-één stiuaties.                                                                                                                    Het werd geen 2-1 en ook geen 2-2. Wel werd het nog 3-0, wat tevens de einduitslag was.