Een vechtwedstrijd, één hele slechte en één slechte helft

22 maart 2015 20:45

De B junioren waren vrij. Coach Leroy Zuidam zag de C1 opnieuwe winnen: " De mannen en dame van C1 maakten er niet voor het eerst dit seizoen een ware vechtwedstrijd van. Na een gelijkopgaand begin kwamen wij door toedoen van geklungel bij Oostburg en een doelpunt van Emiel op een 0-1 voorsprong.

Hierna greep Oostburg de controle en werd ons middenveld bij tijd en wijle compleet kapot gespeeld en was het dankzij onzorgvuldigheid van Oostburg en goed verdedigen+keeperswerk dat we de rust haalden met een 0-1 voorsprong. De 2é helft ging Oostburg furieus van start en dat resulteerde in een snelle 1-1. De mannen en dame schakelden er een tandje bij verdedigend, en dat werd net als voorgaande weken prima gedaan.
Na een paar wissels (Dylan gretig invallend) kregen wij weer iets meer grip op de wedstrijd en konden we een aantal keer via onze spitsen eruit komen. Een geslepen pass van Dylan tussen de linies leidde de zoveelste counter in en Emiel maakte geen fout en bezorgde ons weer de 1-2 voorsprong. Na een aantal hachelijke momenten voor onze goal en een schot op de paal diep in blessuretijd (4 minuten!!!) wisten we toch de 3 punten over de streep te trekken en de goede serie na de winterstop een goed vervolg te geven. Weliswaar met countervoetbal maar daar malen we op dit moment even niet om. Klasse gedaan, mannen en dame van Lebo C1".

Bij de C2 lukt het maar niet om te scoren, ondanks de vele kansen. En als je zelf niet scoort en de tegenstander wel, dan velries je. Zo ook tegen RCS C4. Een gelijkopgaande wedstrijd, maar toch een 0-3 nederlaag. Coach Boris Noest had weinig woorden nodig na de wedstrijd van de D1 tegen GPC:"1e helft zeer slecht, tweede helft minder slecht". Een 4-0 nederlaag. De E1 ging op bezoek bij Apollo. Michey Klaassen:"Apollo '69 E1 - Lebo/SVN E1: met Job en Devin in de ziekenboeg vertrokken we met 9 spelers richting Apollo. We begonnen sterk aan de wedstrijd, maar zonder goals. Eindelijk na een kwartier wist Morris 0-1 te maken. 5 minuten later was het alweer 1-1. Net voor rust werd het door goed voetbal zeer verdiend 1-2 en 1-3 door Milan en Morris. Na de rust was het minder van onze kant en richtten we ons op het verdedigen van de voorsprong. Keeper Raul had hier een groot aandeel in door een aantal formidabele reddingen te verrichten. Eindstand: 1-3!!

Ook de E2 won, ditmaal van Kapelle. Patrick Hermes:" winst van 5-1. Een hele goeie wedstrijd van iedereen met als uitblinker aanvoerder Juli Hoondert waar niemand langs kwam vandaag. Allemaal complimenten en de doelpunten zijn gemaakt door Sem 2x En Yordin 3x. De F1 (Yerseke) en de F2 (Krabbendijke) gingen naar Reimerswaal maar verloren allebei met grote cijfers. De F1:"Yerseke F2-Lebo/SVN F1 Rust 2-0 Eindstand 6-1. Eerste helft waren we 3/4 van de tijd de betere ploeg. Bij 1 van de weinige kansen van Yerseke vergaten we dat je de bal voor de eigen goal dat snel weg moeten schoppen.
De tweede was een penalty die door jawel een handsbal werd veroorzaakt. Renzo schermde zijn gezicht af waarna de bal resoluut op de stip ging. De tweede helft waren de rollen compleet omgedraaid en kregen we de bal niet meer weg en missen we nog net het doorzettings vermogen en de echte wil om als team te winnen. We scoorden in de laatste minuut gelukkig nog de 6-1. Bij de mini F was het wel spannend, maar ze wonnen met 4-3 van Wemeldinge.

Bron: John de Jager