Aardig

8 februari 2020 22:00

René van der Vliet

Vandaag verging het Nieuwdorp een stuk beter tegen tegenstander Goes (zat) op Sportpark Het Schenge, Werd vorige week na een slechte wedstrijd van Dauwendaele verloren, was het nu aardig om te zien hoe de 0-5 overwinning tot stand kwam.

Niet dat het nu werelds was wat de toeschouwers voorgeschoteld kregen, maar er werd in ieder geval gevoetbald en dat wierp zijn vruchten af.
Nadat de rook van de eerste schermutselingen was opgetrokken, was het Teun Rentemeester die koppend de 0-1 op het bord bracht, twee minuten later verdubbelde Matthijs Almekinders met een diagonaal schot de voorsprong, 0-2.
Dit was ook de ruststand.

Ook de tweede helft was Nieuwdorp de bovenliggende partij en voetballend waren de beste kansen voor de Nieuwdorpers.
Goes kwam er niet aan te pas en Nieuwdorp keeper Jurrian had dan ook een relatief rustige middag, terwijl de aanvallers van Nieuwdorp er vanmiddag duidelijk zin in hadden.
Jasper Blok scoorde in de 51e minuut 0-3 en uit een voorzet van Roderiek Gakeer was het wederom Jasper Blok die de 0-4 liet optekenen in de 78e minuut.
Het vijfde doelpunt voor Nieuwdorp werd gescoord door de topschutter van Nieuwdorp Kevin van Iersel.

Het was een mooie 0-5 overwinning, met af en toe verzorgd voetbal en als nu ook nog de korte en de lange passes bij Nieuwdorpers terecht zouden kunnen komen, dan zullen de resterende wedstrijden het aanzien meer dan waard zijn.