Best wel leuk

25 januari 2020 22:15

René van der Vliet

Dan bedoel ik de wedstrijd natuurlijk. Dat Nieuwdorp op Noord-Beveland van De Bevelanders wint met een klinkende 4-1 en dus de drie punten mee terug neemt naar Zuid-Beveland is al leuk op zich. Maar de wedstrijd was ook best wel leuk om te zien.

Alhoewel in de beginfase de thuisploeg ook wel bij tijd en wijle gevaarlijk uit de hoek kwam.
De eerste tien minuten van de wedstrijd speelde Nieuwdorp wat onzeker en was zoekende naar de juiste passes.
Mede hierdoor kon de thuisploeg al na 5 minuten op een 1-0 voorsprong komen.

Langzaam maar zeker vonden de Nieuwdorpers elkaar en dat resulteerde in de 15e minuut de gelijkmaker gescoord door Nino de Jonge.
Zijn schot van een meter of twintig verdween onder de keeper van De Bevelanders in het doel. Ondanks kansen voor beide ploegen bleef het tot de rust 1-1.

Het duurde tot de 66e minuut dat Nieuwdorp het overwicht in een treffer kon omzetten. Roderiek Gakeer, ingevallen voor de geblesseerde Kevin Joosse, zette Nieuwdorp op een 1-2 voorsprong. Daarna was het hek van de dam.
Door een doelpunt van Zino van Eijk en een doelpunt van Kevin van Iersel werd het 1-4.

Dat deze stand ook de einduitslag werd van deze leuke wedstrijd, was mede te danken aan Nieuwdorp keeper Jurian, die met een katachtige reflex voorkwam dat De Bevelanders nog een doelpunt kon maken.

Het was fris langs de lijn, maar het was verwarmend om weer eens een leuke wedstrijd van Nieuwdorp te zien.